fbpx

Кина започна постапка против САД во Светската трговска организација

Американските субвенции од 7.500 долари за ЕВ ги прекршуваат принципите на СТО за фер трговија, според меѓународниот спор покренат од Кина

Се отвори нов фронт во трговската војна меѓу САД и Кина, откако земјата поведе постапка за решавање спорови во Светската трговска организација (СТО), нарекувајќи ги „дискриминаторски“ субвенциите за електрични возила воведени според Законот за намалување на инфлацијата.

Кина тврди дека законот резултирал со исклучување на нејзините стоки, како и оние од другите земји на СТО, од САД. Подносителот на жалбата додаде дека го започнува овој правен предизвик за да ги заштити своите интереси во индустријата за електрични возила.

„Под маската на одговор на климатските промени, намалување на емисијата на CO2 и заштита на животната средина, (овие субвенции) всушност се зависни од купување и користење на стоки од Соединетите Држави или увезени од одредени региони“, изјавија кинеските претставници, а пренесува Reuters. Таа ги започнува овие постапки „за да се одржи фер рамноправно поле за натпреварување за глобалниот пазар“.

Според законот во САД, на потрошувачите заинтересирани да купат одредени зелени возила им се нудат до 7.500 американски долари во федерални даночни попусти. Субвенцијата е дел од напорите на Белата куќа да ги направи електричните возила (и оние со ниски емисии) попривлечни за купувачите. Сепак, за да се квалификува за субвенција, возилото за кое станува збор мора да исполнува одредени барања, вклучително и да се составува во Северна Америка и да има поголемиот дел од неговите компоненти на батериите добиени од САД или некој од нивните сојузници.

Кинеското Министерство за трговија рече дека чинот создал „дискриминаторски политики“ кои „ја нарушуваат фер конкуренцијата“, според SCMP. Се тврди дека политиката на Америка ги прекршува принципите на СТО и ги нарушува индустриските и синџирите на снабдување. Ги повикува САД да го „почитуваат трендот на развој на глобалната индустрија за нови енергетски возила и да ги поправат“ своите политики.

Правен лавиринт

Овој потег доаѓа во тензично време за двете нации. Претседателот Џо Бајден го повика одделот за трговија да го истражи влијанието на кинеските возила врз националната безбедност, а извештаите сугерираат дека тој размислува за нови мерки за да ги обесхрабри кинеските производители на автомобили да отворат погони во Мексико за да ја заобиколат сегашната царина за нивните возила.

Тоа, во комбинација со истрагата против субвенционирање што Европската унија ја покрена против Кина, може да предизвика неволја за националниот електроенергетски сектор. Иако доживеа раст од 77,6 отсто во 2023 година, стравувањата од заситеност на пазарот во Кина и неповолните трговски услови би можеле да доведат до застој во кинескиот раст во 2024 година.

Спорот со Кина е започнат пред планираното патување на американската министерка за финансии Џенет Јелен во земјата, следниот месец. Сепак, оваа жалба веројатно нема да има моментално влијание врз САД.

Споровите како овој би требало да бидат потребни шест месеци за да се завршат, но честопати трае подолго. Доколку СТО навистина одлучи во корист на Кина, Америка најверојатно ќе поднесе жалба на одлуката, што ќе ја турне во правна празнина, бидејќи одборот за жалби на меѓународната организација не функционира од 2019 година, кога САД се спротивставија на нивните судии.

Поврзани вести

Back to top button