Кои се новите регулативи во Formula 1 за 2026?
Без DRS, помала потисна сила и помали болиди - ова е она што треба да го знаете за најголемите промени во Formula 1 во последните децении
Да се биде одговорен за Formula 1 сигурно е тешка и одговорна работа. Мора да ја осигурате безбедноста на автомобилите, возачите и навивачите. Деловните интереси, како и секој спорт, се клучни за непречено одвивање на работењето. Треба да привлечете нови производители на мотори, а притоа да се осигурате дека сегашните нема да заминат.
Загриженоста за животната средина е нагласена повеќе сега отколку во било кој момент во историјата на спортот. И, можеби пред сè друго, имате постојано растечка база на обожаватели кои сакаат да видат повеќе „спектакл“.
Додека можеме да дебатираме со денови дали FIA ги постигнува тие цели, спортскиот спектакл – самото дејство на патеката – се надеваме дека се решава со нов сет на аеродинамички правила за 2026 година, чии детали беа објавени оваа недела.
Целта е да се има, според зборовите на FIA, „агилен, конкурентен, побезбеден и поодржлив“ сет на прописи. Клучна цел на тоа е да се направи тркањето поблиску. Знаевме за поедноставената моторна формула што ќе стапи во игра во 2026 година, но последното откритие е првпат да видиме значителни чекори што ги прави спортските управни органи со дизајнот на шасијата на автомобилите.
Повеќе агилност
Најголемата промена што ќе ја забележите се автомобилите кои се далеку помали од оние што излегуваат. Возачите и гледачите се жалат дека сегашниот сет на правила резултирал со преголеми болиди – проблем што е особено истакнат на некои од историските Formula 1 патеки. Помалите автомобили би требало да значат дека е полесно да се помине на потесни патеки, како што се Монако и Имола.
Според новите прописи од 2026 година, максималното меѓуоскино растојание е намалено за 200 милиметри на 3400 мм, додека ширината е намалена за 100 мм на 1900 мм.
Не е разгледана само големината на шасијата, туку и гумите стануваат помали. Дијаметарот од 18 инчи на тркалата ќе остане ист, но ширината на предните гуми ќе биде намалена за 25 мм, а задните за 30 мм. Автомобилите ќе бидат и значително полесни со минимална тежина намалена за 30 килограми до 768 кг.
Помалку потисна сила, подвижна аеродинамика
Новите аеро-регулативи ќе се збогуваат со спортскиот Drag Reduction System (DRS), кој се користи за активирање на преклоп во задното крило за да им се овозможи на автомобилите на растојание од една секунда едни од други во однапред одредена зона подобро да претекнуваат на правo.
Иако специфичниот елемент DRS исчезнува, концептот на активен аеро е прифатен во голема мера. Автомобилите ќе имаат подвижни предни и задни крила кои ќе можат да се отвораат на права за да овозможат поголеми брзини и да се затвораат при сопирање за да се зголеми надолната сила. За разлика од DRS, подвижниот аеро нема да се користи како помош за претекнување, бидејќи возачите ќе го активираат системот кога сакаат околу патеката.
Во меѓувреме, предното крило на автомобилот ќе биде потесно за 100 мм, а задното крило ќе биде поедноставено со едно долно светло помалку. Лаковите на предните тркала ќе се отстранат, а подот ќе стане делумно рамен со дифузор со помала моќност, со цел да се избегне потребата од ултра-цврсти поставки што ги користат ефектите од земјата.
Сè на сè, FIA вели дека новите регулативи ќе ја намалат потисната сила за 30 проценти и влечење за 55 проценти.
Повеќе моќ, нова помош за претекнување
Formula 1 го споменува својот рекорден број на добавувачи на моќни единици за сезоната 2026, кој ќе ги вклучува Ferrari, Mercedes-AMG и Renault, додека тие исто така успеаја да ја вратат назад Honda (која ќе биде партнер со Aston Martin), како и влегувањето на Audi со целосен работен тим, а Ford се здружи со погонските единици на Red Bull.
Без разлика, една од големите причини зошто спортот успеа да привлече толку многу добавувачи е поедноставената формула на моторот. Ја нема комплицираната единица MGU-H, додека електричната енергија од хибридниот систем ќе се зголеми од 120 kW (163 КС) на 350 kW (475 КС). Недостаток е што моќноста од моторот со согорување, кој ќе остане 1,6-литарски V6, ќе падне од 560 kW (761 КС) на 400 kW (544 КС).
Додека DRS е отстранет, сè уште има помош за претекнување, овој пат во форма на нов начин за распоредување на електричната енергија на автомобилот. Иако сè уште не е одредено, се претпоставува дека ќе работи на сличен начин, при што возилата ќе можат да отклучат дополнително зголемување на електричната енергија за една секунда. Додека автомобилот напред ќе го намали искористувањето на електричната енергија над 290 км/ч, на следниот возач ќе му се одобри отстапка што обезбедува 350 kW (476 КС) до 337 км/ч.
Безбедност и одржливост
Шасијата ќе стане посилна од 2026 година, со построга заштита потребна за безбедносните кафези на возачот и областа на горивни ќелии. Новиот дизајн двофазен дизајн на предниот дел, исто така, ќе ја подобри способноста на структурата на предната ќелија да остане прицврстена по удар, овозможувајќи дополнителна заштита.
Formula 1, исто така, ќе премине кон целосно одржливо гориво, при што избраното гориво ќе може да се користи во секое возило со погон на внатрешно согорување. Ова е во согласност со целта на ФИА за постигнување нето нула CO2 до 2030 година.
Следниот чекор ќе биде правилата да бидат ратификувани од World Motor Sport Council (Светскиот мотоспорт совет) на 28 јуни.