Mercedes најави нова модуларна ЕВ платформа за идните комбиња
Новото семејство на комбиња на Mercedes-Benz постепено ќе дебитира од 2026 година, базирано на целосно новата платформа VAN.EA
Mercedes има големи планови за својата идна постава на комбиња, откако најави сосема нова платформа посветена на ЕВ. Првиот модел што ќе се базира на новата Van Electric Architecture (VAN.EA) ќе дебитира во 2026 година, отворајќи го патот за повеќе комбиња со средна големина и големи димензии.
VAN.EA, кој беше развиен од нула, се состои од три модули дизајнирани да се прилагодат на различни типови на целосно електрични возила. Предниот модул вклучувајќи го и електричниот мотор ќе биде вообичаен меѓу сите нив, скалабилниот централен модул ќе смести високонапонски батерии со различни капацитети, а задниот модул ќе се нуди со или без дополнителен електричен мотор кој додава способност за AWD.
Платформата VAN.EA ќе служи како основа за премиум комерцијални комбиња, приватни луксузни комбиња и кампери во средните и големите сегменти. Компанијата не прецизираше кој модел ќе пристигне прв во 2026 година, но покажа макети за сите нив во официјалната презентација давајќи ни идеја за нивната различна големина. Новите модели ќе бидат фокусирани на „ефикасност и перформанси“ во сите различни аспекти, вклучувајќи ги „аеродинамиката, погонот, гумите и шасијата“. Mercedes ветува висок опсег на возење со помал пакет батерии.
VAN.EA-P (приватни луксузни комбиња со средна големина) ќе ги задоволат улогите на ВИП шатлови, мобилни канцеларии и рекреативни активности погодни за семејството со планиран опсег од над 500 км. Првично, патничките комбиња ќе бидат способни за автоматско возење на Ниво 2, нудејќи го Ниво 3 до крајот на деценијата.
LCV
Кога станува збор за лесните комерцијални возила (ЛКВ), платформата VAN.EA-C (комерцијални комбиња со средна големина и големи премиум) ќе биде дизајнирана да ги покрие потребите на професионалците. Идните комбиња на Mercedes на оваа платформа ќе бидат достапни во многу различни конфигурации, вклучувајќи курир, достава, брза помош, намирници, општински, рамни, RV, итн. Следната генерација на ЛКВ ќе има корист и од дигиталните услуги преку системот MB.OS. Првично, тие исто така ќе поддржуваат автоматско возење на Ниво 2, а според производителот на автомобили, тие ќе можат да стигнат до Ниво 4 до 2030 година.
Mercedes Vans сака да ја зајакне својата позиција во Европа, која во моментов е нејзиниот најголем пазар со 60% од глобалната продажба. Исто така, се надева дека ќе ја зголеми продажбата во САД, фокусирана на премиум комерцијални големи комбиња, а во Кина фокусирана на луксузни приватни комбиња. Во тој контекст, Mercedes потврди дека ќе лансира „луксузни приватни електрични комбиња со средна големина“ базирани на VAN.EA за прв пат на американскиот и на кинескиот пазар.
Mercedes планира да ги намали варијантите на комбиња за над 50% во споредба со линијата со погон на внатрешно согорување, овозможувајќи поефикасни економии на обем, а истовремено покривајќи ги истите случаи на употреба за клиентите. Целта е уделот на ЕВ да се зголеми од 20% во 2026 година на повеќе од 50% до 2030 година.
Моделите базирани на VAN.EA ќе се произведуваат во нова нето-јаглеродно неутрална фабрика лоцирана во Јавор, Полска. Поголемата кабинска шасија VAN.EA ќе се произведува во Дизелдорф, Германија, додека комбињата со средна големина ќе се произведуваат и во Виторија, Шпанија со дополнителни локации што ќе се додадат во иднина.