MV Agusta претстави револуционерен петцилиндричен мотор

MV Agusta откри концепт на петцилиндричен мотоциклистички мотор со 240 КС, 16.000 вртежи и уникатна U-конфигурација што ги менува правилата

Мотоциклистичката индустрија е навикната на различни конфигурации на мотори, од едноцилиндрични агрегати до V4 и редни четворки со високи вртежи. Сепак, петцилиндричните мотори се речиси непостоечки во овој свет, а токму тука MV Agusta реши повторно да ги помести границите. Италијанскиот производител претстави концепт на целосно нов петцилиндричен мотор, кој комбинира екстремни перформанси со уникатна механичка архитектура.

MV Agusta

Ретка конфигурација што го менува статус квото

За разлика од познатите петцилиндрични мотори кај автомобилите, како редниот петцилиндричен агрегат или некогашниот VR5, решението на MV Agusta оди во сосема поинаква насока. Овој мотор не се обидува да реплицира постоечки концепт, туку создава сопствен идентитет во мотоциклистички контекст, каде компактноста, тежината и балансот се клучни фактори.

Не е inline-5, ниту VR5: сосема нова U-конфигурација

Новиот мотор користи необична U-форма, со два цилиндри поставени во горниот дел и три во долниот, создавајќи структура која најдобро може да се опише како механички трапез. Ваквиот распоред овозможува моторот да биде потесен од класична редна четворка и пократок од V4, што директно придонесува за подобра аеродинамика и оптимален распоред на масата во рамката на мотоциклот.

Моќност достојна за супербајк сегментот

MV Agusta потврди дека новиот петцилиндричен мотор може да се произведува со зафатнина од 850 до 1.150 кубни сантиметри. Во најмоќната конфигурација, агрегатот испорачува импресивни 240 коњски сили и 135 Nm вртежен момент при 8.500 вртежи во минута. Овие бројки го позиционираат моторот директно во врвот на супербајк сегментот, надминувајќи ги перформансите на некои од најмоќните сериски мотоцикли денес.

16.000 вртежи и тежина под 60 килограми

Особено импресивен е податокот дека моторот без проблеми достигнува 16.000 вртежи во минута, бројка резервирана за највисоко-турирани четирицилиндрични агрегати. И покрај комплексната конструкција, вкупната тежина на моторот е под 60 килограми, што претставува исклучителен инженерски успех. Според MV Agusta, специфичниот редослед на палење овозможува линеарна испорака на силата, без потреба од варијабилни системи за управување со вентилите.

MV Agusta

Компактно пакување со две коленести вратила

Дополнителна особеност е начинот на кој моторот е механички организиран. Тој користи две коленести вратила, едно за трицилиндричниот преден дел и второ за двоцилиндричниот заден сегмент. Ова решение овозможува исклучително компактно пакување и подобра контрола на вибрациите, што е клучно за мотоцикли со екстремни перформанси.

Од концепт до сериско производство

Иако моментално е претставен како концепт, од MV Agusta потврдуваат дека овој мотор нема да остане само технолошка демонстрација. Компанијата најавува дека агрегатот ќе влезе во сериско производство и ќе биде основа за нов, „високоочекуван“ модел во наредните години. Дополнително, моторот е развиен така што може да се користи во повеќе сегменти, од суперспорт мотоцикли, преку naked модели, па сè до touring изведби.

Со овој проект, MV Agusta уште еднаш потврдува дека иновацијата и инженерската храброст остануваат во сржта на брендот, дури и во време кога индустријата сè почесто игра на сигурно.

Поврзани вести

Back to top button