Новиот шеф на Stellantis ќе мора да крати од 14-те брендови

Автомобилската индустрија внимателно следи како претседателот на Stellantis, Џон Елкан, ги разгледува кандидатурите за новиот извршен директор на една од најголемите автомобилски групации во светот. По ненадејното заминување на Карлос Таварес, новиот лидер нема да наследи само империја од 14 автомобилски брендови, туку ќе влезе во вистинско „преживување“ каде некои од брендовите можеби нема да стигнат до следната фаза.

Стратешка дилема: Да се зачуваат сите брендови или да се скрати листата?

Откако Stellantis настана во 2021 година со спојувањето на FCA и PSA, групацијата стана огромна автомобилска фамилија, но не сите брендови се еднакво успешни. Иако Таварес официјално замина под „пријателски услови“, јасно е дека неговото заминување е поврзано со несогласувања околу идната стратегија на групацијата.

Прашањето кое сега се поставува е дали новиот извршен директор ќе се обиде да ја одржи целата постоечка структура или конечно ќе започне со рационализација на брендови. Stellantis опфаќа сѐ – од легендарни имиња како Dodge, до брендови кои таргетираат специфична публика како Lancia и DS. Дали на групацијата навистина ѝ требаат сите 14 брендови?

Кои брендови се безбедни, а кои се во опасност?

Некои брендови се вистински сили на пазарот. Jeep останува еден од најпродаваните SUV брендови во светот, Ram доминира во сегментот на пикапи, а Peugeot е популарен во Европа. Но што е со останатите?

Lancia продава само еден модел и допрва треба да ги лансира сите најавени модели, DS има жестока конкуренција во обидите да се етаблира како премиум бренд, а кога станува збор за Maserati треба да се напомене дека брендот има историско значење, но неговата иднина во Stellantis останува нејасна.

Според проценките на Reuters, Jeep учествува со 15% во продажбата на Stellantis, додека Fiat и Peugeot заедно носат околу 40%. Тоа значи дека овие брендови се безбедни и ќе добијат неопходни инвестиции за развој на нивните понуди. Но, со оглед на тоа што акциите на Stellantis бележат пад, некои брендови или модели ќе мора да бидат жртвувани.

Длабока финансиска криза и предизвици во 2024 година

Профитот на Stellantis се намали за драматични 48% во првата половина на 2024 година, што претставува сериозен аларм за групацијата. Оваа недела компанијата ќе ги објави целосните финансиски резултати за 2024 година, со што ќе се види како помина втората половина на годината. Сепак, се очекува дека вестите нема да бидат позитивни, бидејќи Stellantis веќе минатата есен ги намали своите прогнози за приходи, предупредувајќи на помала продажба во последниот квартал.

Како и многу други производители, Stellantis се соочува со забавена продажба во Кина, но и други светски региони покажуваат знаци на економска нестабилност.

Каква ќе биде иднината на Stellantis?

Кој бренд би го сочувале, а кој би го елиминирале? Според извештаите, препознавањето на името Stellantis кај потрошувачите е значително пониско во споредба со VW, Toyota и BMW. Тоа можеби значи дека групацијата ќе треба да размисли и за ново корпоративно име.

Новата управа ќе мора брзо да донесе критични одлуки за стабилизирање на финансиската состојба и дефинирање на иднината на некои брендови. Една работа е сигурна – промените се неизбежни, а новиот лидер на Stellantis ќе мора да ги донесе вистинските потези за да ја задржи групацијата конкурентна на глобалниот пазар.

Поврзани вести

Back to top button