fbpx

Осум земји против новите регулативи на ЕУ за 2025

Коалицијата составена од Франција, Италија, Романија, Бугарија, Полска, Унгарија, Словачка и Чешка се противи на новите Еуро 7 регулативи

Регулативите за штетни емисии Еуро 7 треба да стапат на сила во 2025 година, но има се поголемо противење на строгите регулативи кои би можеле да доведат до нивно одложување или ревидирање. Овој пат не се загрижени конкретни лоби групи или производители на автомобили, туку значителен дел од земјите на Европската унија кои веруваат дека ограничувањата се нереални.

Во овој случај, значителен дел значи осум земји, кои сочинуваат речиси една третина од 27-те членки на ЕУ. Reuters објави дека Франција, Италија, Романија, Бугарија, Полска, Унгарија, Словачка и Чешка потпишаа заеднички документ со кој се спротивставуваат на „секое ново правило за емисија на издувни гасови“, како и новите барања за тестирање на автомобили и комбиња. Писмото е испратено до други земји од ЕУ и можеби не е само симболичен гест. Според Reuters, овие осум земји ќе имаат доволно право на глас да го блокираат предлогот.

Ова не е првпат да слушаме противење на претстојните правила кои би ги направиле и онака строгите регулативи уште построги. Во февруари, извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, отсечно изјави дека мисли дека регулаторите за моторите со внатрешно согорување се „бескорисни“ и дека ќе имаат негативно влијание врз индустријата, а притоа нема да направат никаква разлика за животната средина. Неговиот аргумент понатаму рече дека тоа ќе биде скапо за производителите на автомобили, пренасочување на средствата од развојот на нулта емисија на нови мотори кои ќе бидат достапни само неколку години. Ова ќе доведе до повисоки цени за возилата со внатрешно согорување, ставајќи дополнителен товар на купувачите.

Нов удар против ЕУ

Volkswagen понуди сличен аргумент против стандардите Еуро 7 пред околу два месеци. Извршниот директор на VW Passenger Cars, Томас Шафер, ја истакна промената кон електрификација, со огромно мнозинство од новото производство на VW планирано да биде електрично до 2030 година. Тоа ќе остави само неколку години за кои ќе бидат потребни редизајнирани мотори. Ова може да ги зголеми цените на малите автомобили како VW Polo или Škoda Fabia до точка каде што купувачите не можат да си ги дозволат. Барем теоретски.

Сето ова води до целосна забрана за мотори со внатрешно согорување што доаѓа во Европа во 2035 година, што исто така не е без контроверзии. Германија беше на чело на друга група земји – голем дел вклучени во оваа последна група – кои се спротивставија на забраната. Овој потег доведе до тоа ЕУ да погледне подлабоко во областа на синтетичките горива, веројатно дозволувајќи им на новите мотори со согорување да живеат по 2035 година.

Поврзани вести

Back to top button