fbpx

911 ќе остане единствениот модел со внатрешно согорување на Porsche

Плановите за електрификација на Porsche беа внимателно следени изминатиот период поради неговата инвестиција во е-горива

Porsche има план постепено да ја електрифицира својата постава на автомобили, така што електричните возила ќе сочинуваат 80 отсто од продажбата до 2030 година, а целта е да го направи својот иконски 911 единствениот модел на мотор со внатрешно согорување, открива високо позициониран директор на компанијата.

Плановите на германскиот производител на луксузни автомобили беа внимателно следени, вклучително и од еколозите, поради неговата инвестиција во е-горива и притисокот ЕУ да дозволи продажба на такви возила по 2035 година.

Porsche, кој претходно не ги претстави плановите за на крајот да има само еден модел со мотор со согорување, се смета за тесно поврзан со е-горивата поради инвестицијата во чилеанската енергетска компанија HIF Global.

Производителот на автомобили ќе го електрифицира својот компактен теренец Macan, проследен со спортските автомобили 718 Cayman и Boxster, а потоа и теренецот Cayenne, изјави лидерот на тимот за е-горива на Porsche, Карл Думс.

911, со 13 проценти од продажбата во 2022 година, е исклучок. „Нашата стратегија на прво место е да се префрлиме на електрична мобилност и ќе го произведуваме 911 што е можно подолго со мотор со согорување“, рече Думс. „Плановите на Porsche за ЕВ и инвестициите во е-горива се одвоени“, додаде тој.

Е-горивото е направено од заробен јаглерод диоксид и обновливо произведен водород — кога согорува повторно испушта CO2, што поборниците велат дека го прави јаглерод-неутрален.

Дамс рече дека е-горивото на HIF Global е повеќе насочено кон воздухопловната индустрија и тешките возила, бидејќи патничките автомобили речиси сите ќе бидат електрични.

Модели од висока класа

Автомобилски и деловни експерти рекоа дека е-горивата ќе се користат само кај производителите на ексклузивни модели од висока класа. Големите производители на автомобили најверојатно ќе ги избегнат новите модели со е-гориво по 2035 година, откако веќе вложија 1,2 трилиони долари за електрификација.

За споредба, стартапите за е-гориво – фокусирани главно на воздухопловно гориво – привлекле помалку од 1 милијарда долари инвестиции, според Pitchbook.

Исто како и Porsche, Ferrari се залагаше за исклучок од ЕУ за е-горивата – што допрва треба да се финализира – но сепак вели дека 80 отсто од неговите модели ќе бидат електрични или хибридни до 2030 година.

Некои помали производители на автомобили, исто така, сакаат да продаваат луксузни модели со е-гориво со високи перформанси на клиенти доволно богати за да си дозволат скапо гориво, кое денес може да чини до 10 евра за литар.

Автомобилите со три и четири тркала на Morgan Motor се рачно изработени во Малверн, Англија, и малку промени се направени на екстериерот на автомобилите, кои се продаваат за околу 100.000 евра. Во сопственост на европската компанија за приватен капитал Investindustrial, Morgan минатата година направи околу 600 автомобили и се шири на американскиот пазар, изјави извршниот директор Масимо Фумарола.

Morgan ќе лансира електричен модел подоцна оваа деценија, но многу клиенти ќе сакаат модели со мотори со согорување на е-гориво долго по 2035 година, рече Фумарола.

Briggs Automotive Company (BAC) со седиште во Ливерпул, прави приспособливи тркачки автомобили со едносед, кои чинат во просек над 350.000 фунти. Произведува еден или два автомобили месечно, но се шири на многу нови пазари, вклучувајќи ја и Германија.

Клиентите на BAC не покажуваат интерес за електричните возила, рече претседателот Мајк Флевит.

Поврзани вести

Back to top button