fbpx

Премиерно претставен новиот Volvo EX90

Шведскиот производител Volvo го претстави својот најнов знаменосец во понудата, целосно електричниот SUV EX90

Volvo го претстави целосно електричниот EX90, кој ќе биде новиот предводник на SUV на шведската компанија и автомобил кој ја поддржува тешко стекнатата репутација на Volvo како пионер во безбедноста.

Електричниот автомобил со седум седишта пристигнува со технологија Lidar, како дел од стандардната опрема низ опсегот за откривање на пешаци до 250 метри оддалеченост и обезбедува автономна способност на Ниво 3 благодарение на сензорот поставен над предното стакло. Но, EX, исто така, се грижи за луѓето во внатрешноста и има внатрешен радарски систем за да спречи деца и кучиња да бидат оставени во вжештени автомобили.

Добива погон со двоен мотор, со погон на сите тркала, кој нуди домет од 600 километри и двонасочно полнење што им овозможува на клиентите да ја испратат енергијата назад во мрежата. Две верзии ќе бидат понудени при лансирањето, и двете опремени со батерија од 107 kWh што може да користи полначи до 250 kW DC за полнење од 10-80 проценти за 30 минути.

Но, додека стандардниот EX90 испорачува 414 КС и 770 Nm вртежен момент, моделот Performance произведува 517 КС и 910 Nm и е способен да забрза од нула до „стотка“ за 4,9 секунди и покрај тежината од 2.818 килограми.

Елегантен екстериер и минималистички ентериер

Визуелно, предниот дел (кој има LED светла што трепкаат како очни капаци) и задниот дел се блиску до дизајнот поставен од шоуто Volvo Concept Recharge од 2021 година, и има сличности со новиот 3 на сестринскиот бренд Polestar, со кој ја дели својата електрична платформа SPA2. Релативно лизгавиот дизајн од 0,29 Cd се карактеризира со заострена линија на покривот и вертикално задно стакло, иако повеќето од прекрасните детали на концептот, вклучувајќи ги задните врати со задни шарки и четирите индивидуални седишта се намалени за производство.

Но, главните теми на дизајнот на концептот за внатрешен дизајн се непроменети, вклучително и џиновскиот 14,5-инчен портрет екран на допир во централната конзола што се користи за ракување со речиси секоја функција бидејќи има многу малку физички копчиња. Volvo вели дека овој почист, помалку неуреден распоред го прави EX90 побезбеден за возење – иако нема да мора да одите далеку за да најдете некој што го мисли токму спротивното. Во негова корист, тој го има оперативниот систем Android Automotive на Google, што треба да значи дека добро реагира на гласовните команди и може да прифаќа надградби преку воздух.

Одржливи материјали

Екранот на допир доаѓа во пар со мала дигитална група инструменти пред возачот. Како и со надворешниот дизајн, има многу визуелена (и хардверски) сличност помеѓу EX90 и Polestar 3 во внатрешноста на кабината, кој е делумно изграден со 48 килограми одржливи материјали, вклучувајќи рециклирани пластични шишиња, ткаенини за седишта со виткање волна и одржливо изворно дрво кое дозволува светлината што се проектира одзади да протече на површината.

Volvo се подготвува да стане исклучиво ЕВ бренд до 2030 година, а EX90 само со електрична енергија е неговиот прв голем чекор во таа насока. За оние кои се уште не се подготвени за ЕВ, Volvo има добри вести бидејќи стариот XC90 ќе биде освежен и ќе остане во продажба како PHEV.

Поврзани вести

Back to top button