Продажбата на ЕВ во Германија опаднала за 37%
Нема знаци за закрепнување на продажбата на електрични возила во најголемиот европски автомобилски пазар
Продажбата на целосно електрични автомобили во Германија опадна за 37 отсто во јули 2024 година во споредба со истиот месец минатата година. Ова е најголем пад откако локалната самоуправа ги намали стимулациите за ЕВ во декември минатата година, поради што производителите и добавувачите на автомобили се загрижени за нивните огромни инвестиции за електрификација.
Според податоците што ги сподели германската Федерална управа за моторен транспорт, имало вкупно 238.263 нови регистрации на патнички возила (-2,1%) овој јули. Оваа бројка вклучува 83.405 автомобили на бензин (+0,1%), 79.870 HEV/PHEV (+18,4%), 43.107 дизели (+1,4%), 30.762 ЕВ (-36,8%), 1.078 автомобили со погон на ТНГ (+8,8) и само 3 автомобили со погон на CNG (-98,6%).
Показател за забавувањето е тоа што уделот на ЕВ на германскиот пазар во јули падна на 12,9 отсто, од 20 отсто пред една година. Овие резултати се лоши вести за оние кои посакуваа закрепнување, по прилично бавниот прв квартал од годината, со пад од 16,4 отсто во продажбата на електрични возила во Германија.
Покрај недостигот на субвенции што ги поскапи електричните возила, аналитичарите го обвинуваат и недостигот на достапни електрични автомобили кои моментално се достапни на пазарот. Секако, забавувањето на ЕВ ги принудува производителите на автомобили да ги преиспитаат своите идни планови и сè уште да ги уништат моторите со согорување, што им го отежнува усогласувањето со строгите регулативи за емисија на штетни гасови на ЕУ.
Проблем и кај добавувачите
Патрик Хумел, аналитичар во UBS, рече дека заработката на VW следната година може да се намали за 2 милијарди евра како резултат на бавната побарувачка за електрични возила. Производителот на автомобили неодамна објави одложување на распоредот за производство на батерии и го намалува производството во погоните за електрични возила.
Како што објави Bloomberg, француската компанија Valeo SE се обидува да продаде две свои фабрики кои работат многу пониско од нивниот капацитет. Друг француски снабдувач наречен OPmobility откри дека производството на ЕВ е „приближно половина од она што го очекуваа производителите“. Во сличен контекст, LG Energy Solution, најголемиот снабдувач на ЕВ батерии во Европа, размислува да премине во производството на статичко складирање со цел да остане во живот.
Константин Гал, консултант во Ernst & Young (EY) коментираше за падот на продажбата на ЕВ во Германија: „Зголемувањето на е-мобилноста досега се покажува како неодржливо. Пазарот го загуби целиот импулс и многу клиенти се сомневаат во изгледите на електричните автомобили“.
Покрај Германија, која е најголемиот пазар на автомобили во Европа, и другите земји имаат бавна побарувачка за електрични возила. Шведска, која се смета за лидер на ЕВ меѓу европските пазари, исто така забележа значителен пад од 15 отсто во јулските регистрации за електрични возила. Во сличен контекст, продажбата на ЕВ падна за 19 отсто во Швајцарија, уште еден силен пазар за возила со нулта емисија.