fbpx

Русија ќе произведува сопствени ЕВ, милијарда евра за нова платформа

Русија инвестира во национална автомобилска платформа за производство на хибриди и ЕВ како одговор на западните санкции

По инвазијата на Украина во февруари 2022 година, Русија се соочи со сериозни меѓународни санкции и заминување на западните компании од локалниот пазар. Меѓу нив беа и поголемиот дел од западните производители на автомобили, што доведе до драстичен пад на продажбата на нови возила. Како одговор, руската влада презема чекори за развој на сопствена национална автомобилска платформа.

Инвестиција од 900 милиони долари

Руската влада планира да инвестира до 900 милиони долари во развој на новата автомобилска платформа во наредните три години. Платформата ќе биде модуларна, што ќе овозможи производство на различни типови возила, со посебен фокус на хибриди и електрични возила (ЕВ).

Најголемиот дел од финансирањето доаѓа од рускиот парламент, додека проектот го води Централниот научноистражувачки институт за автомобили и мотори (НAМИ). Овој институт е познат и по тоа што стои зад брендот Aurus Motors, кој произведува луксузни лимузини за претседателот Владимир Путин.

Модуларна платформа за различни класи

„Со развивањето на ваква модуларна платформа, поставуваме основа за создавање на сопствена автомобилска индустрија,“ изјави Алексеј Матушански, директор за стратешки развој во Министерството за индустрија и трговија.

Платформата ќе биде унифицирана за производство на возила од различни класи, почнувајќи од компактни модели до бизнис класа. Главната цел е интеграција на заеднички компоненти за производство, што ќе овозможи серијско производство на хибридни и електрични возила.

Улогата на Росатом и локалната автомобилска индустрија

Државната корпорација за нуклеарна енергија, Росатом, ќе има клучна улога во реализацијата на проектот. Компанијата веќе работи на две „гигафабрики“ за производство на батерии за електрични возила и развива интегриран електричен погон. Дополнително, ќе се користат композитни материјали за намалување на тежината на возилата.

Пад на локалното производство

Локалното производство на автомобили во Русија претрпе значителен пад. Во 2021 година, во земјата беа произведени 1,34 милиони возила, но овој број падна на 448.246 возила во 2022 година. И покрај заминувањето на западните компании, бројни кинески брендови го заземаа нивното место, користејќи ги напуштените фабрики за производство на нови модели.

Со оваа иницијатива, Русија има за цел да ја обнови својата автомобилска индустрија и да ја намали зависноста од странски производители.

Поврзани вести

Back to top button