Stellantis го прекина производството на Leapmotor поради тарифите
Stellantis поседува 51% од своето заедничко вложување со Leapmotor, но Кина им порача на производителите на автомобили да ги прекинат инвестициите во земјите на ЕУ кои ги поддржуваат тарифите

Само неколку месеци по најавата за амбициозна соработка, партнерството помеѓу Stellantis и кинескиот производител на електрични возила Leapmotor се соочува со својата прва голема пречка. И покрај инвестицијата од 1,6 милијарди долари и стекнувањето на 21% удел од страна на Stellantis во 2023 година, проектот за локално производство на EV во Полска е нагло прекинат.
Неочекуван крај за моделот T03 во Европа
До неодамна, фабриката на Stellantis во Tychy, Полска, произведуваше мали електрични возила од моделот Leapmotor T03 наменети за европскиот пазар. Но, на 30 март производството одненадеж беше прекинато. Stellantis не даде официјално објаснување за одлуката, но неименувани извори потврдуваат дека нема планови за повторно започнување на производството на T03 во Европа.
Оваа вест доаѓа само неколку месеци откако Stellantis ги откажа плановите за втор Leapmotor модел во истата фабрика – уште еден удар врз локалната EV стратегија.
Геополитика и царини – скриени причини?
Иако официјалната причина не е објавена, многумина ја поврзуваат оваа одлука со политичките тензии меѓу ЕУ и Кина. Во октомври 2023, кинеската влада ги повика домашните производители на автомобили да ги замрзнат инвестициите во земји кои ги поддржаа новите царини на ЕУ врз кинеските EV.
Полска беше една од десетте земји кои гласаа за воведување на овие тарифи. Германскиот Handelsblatt објави дека 12 земји-членки на ЕУ се воздржале, додека пет – меѓу кои и Германија – гласале против.
Со оглед на времето и контекстот, повлекувањето на Leapmotor од Полска најверојатно е резултат на директен или индиректен притисок од Пекинг.
Stellantis останува посветен на Leapmotor
И покрај моменталниот застој, Stellantis не се откажува од својата инвестиција. Компанијата преку заедничкиот потфат има контролен удел од 51%, со ексклузивно право да произведува и дистрибуира Leapmotor возила надвор од Кина.
Во своето последно соопштение Stellantis истакна:
„Компанијата останува целосно посветена на лансирањето на Leapmotor возила во Европа, но во моментот разгледува различни производствени опции.“
Шпанија – новата дестинација за Leapmotor?
Според извештаите на Handelsblatt, Шпанија е потенцијален кандидат за ново производство, токму поради нејзината одлука да се воздржи од гласање за царините. Се шпекулира дека новиот електричен кросовер Leapmotor B10 може да се произведува токму таму – стратегиска одлука која би го избегнала политичкиот притисок и би ги одржала ниски трошоците.