fbpx

Stellantis откупи дел од Leapmotor, ќе продава кинески ЕВ во Европа

Stellantis потпиша договор со Leapmotor со што групацијата сака да го засили своето присуство во Кина, а кинеската компанија ќе добие поддршка за европскиот пазар

Stellantis откри дека купува 21 процент од акциите на производителот на ЕВ Leapmotor во зделка вредна 1,6 милијарди долари што ќе дојде до нов замав во Кина, а на помалиот кинески производител на автомобили ќе му овозможи здрава европска основа.

Stellantis и Leapmotor ќе основаат заедничко вложување со седиште во Холандија, во кое Stellantis ќе поседува 51 процент од акциите, давајќи му ексклузивни права за извоз, продажба и производство на производи на Leapmotor надвор од Кина.

Интересно, пред десет месеци, извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, предупредуваше за претстојната „ужасна борба“ со кинеската индустрија за електрични возила. Со новиот договор, тој ќе му помогне на еден кинески производител да добие пристап до европскиот пазар на автомобили.

Стратешки погодок за двете страни

Но, инвестицијата, исто така, му овозможува на Stellantis подобар пристап до кинескиот пазар за сопствените производи, каде што треба да има придобивки, доколку сака да ја исполни самонаметнатата цел половина од продажбата на возила да биде сочинета од ЕВ до 2030 година. Иако нема детали за тоа кој од моделите Leaptmotors ќе дојдат во Европа, првите возила најверојатно ќе пристигнат есента или зимата 2024 година. Неговата актуелна ЕВ постава се состои од градски автомобил T03, седан C01 и SUV C11.

„Како што се развива консолидација меѓу способните старт-ап за електрични возила во Кина, станува сè поочигледно дека неколку ефикасни и агилни играчи од новата генерација на ЕВ, како Leapmotor, ќе доминираат во главните сегменти во Кина“, рече Таварес. „Сметаме дека е совршено време да преземеме водечка улога во поддршката на глобалните планови за проширување на Leapmotor, еден од најимпресивните нови играчи на ЕВ кој има сличен технолошки, претприемачки начин на размислување како нашиот“.

Промени во филозофијата

Договорот претставува огромен пресврт во филозофијата за Таварес, но Stellantis не е првиот производител на автомобили кој одлучил да одговори на кинеската закана со приближување. Volkswagen, кој, како и Stellantis, ги губат позициите во Кина, најавија врска со Xpeng во јули оваа година. Reuters известува дека Stellantis ќе го преточи својот дел од своето сегашно заедничко вложување со Dongfeng Motor Group во Dongfeng и затвора уште едно заедничко вложување со Guangzhou Automobile Group што произведува модели на Jeep во Кина.

Сосема очекувано, со оглед на новото партнерство, Таварес вели дека не ја поддржува истрагата против субвенционирање која ја покрена ЕУ за потенцијалните неправедни предности што кинеските брендови ги имаат во Европа поради државната помош.

„Бидејќи имаме глобални прашања со кои треба да се соочиме, мораме да усвоиме глобален менталитет“, изјави Таварес, а пренесе Reuters. „Ние не поддржуваме фрагментиран свет. Ние сакаме конкуренција. Да се започне истрага не е најдобриот начин да се решат тие прашања“.

Поврзани вести

Back to top button