fbpx

Тексас ќе ја гради најголемата фабрика за е-горива на светот со Porsche

HIF Global, компанијата оформена од Porsche, доби дозвола за изградба на најголемата фабрика за е-горива во Тексас

По успехот на својот пилот проект во Чиле, HIF Global оформена од Porsche доби зелено светло за изградба на најголемиот светски капацитет за производство на е-горива во Матагорда, во јужен Тексас. Изградбата треба да започне во 2024 година.

HIF Global е чилеанска компанија која започна пилот-објект во Хару Они. 2.600 литри (687 галони) е-гориво што го произведе беа испратени во Porsche, за неговата тркачка серија од една марка во Германија минатата година.

„Во Тексас, ние ги носиме е-горивата на следното ниво на комерцијална скала и сега ни е дозволено да го изградиме најголемиот објект за е-горива во светот, за производство на приближно 200 милиони галони [750 милиони литри] годишно на испорака гориво и е-бензин“, рече Мег Џентл, извршен директор на одборот на HIF Global.

Компанијата очекува да може да произведе толкаво количество е-гориво до 2027 година, според hydrogeninsight.com. За да го направи, HIF Global ќе има потреба од 300.000 тони зелен водород годишно и приближно 2 милиони тони „рециклиран јаглерод диоксид“.

Состојките потоа се комбинираат за да се добијат 1,4 милиони тони метанол, кој може да се користи во хемиската индустрија и како гориво за транспорт. Алтернативно, може дополнително да се рафинира и да се претвори во е-гориво за патнички возила.

Голем предизвик

HIF Global сè уште не откри од каде ќе го добие CO2, водородот или енергијата за управување со фабриката, но предизвиците за набавка на сето тоа се една од точките на критики за индустријата. Производството на е-горива е многу енергетско интензивно.

Додека 77 отсто од електричната енергија произведена од електрана (без разлика дали е обновлива или не) оди на тркалата на ЕВ, само 13 отсто од енергијата оди на патиштата кога се троши за синтетизирање на е-горива, според Transport & Environment.

Критичарите тврдат дека она малку зелена енергија што ја имаме подобро е да се троши на ЕВ отколку на возила со внатрешно согорување. Тие додаваат дека е-горивата треба да се трошат правејќи ги индустриите што не можат да бидат електрични (превоз и летање на долги растојанија) позелени, наместо за патнички возила.

Високата цена на енергија значи и дека е-горивата се скапи. Горивото што доаѓа од Хару Они чинеше околу 50 евра за литар или околу 200 долари за галон. Сепак, оваа фабрика и нејзините економии на обем треба да помогнат во намалувањето на цените. HIF Global верува дека штом е-горивата се произведуваат на индустриско ниво, цените би можеле да паднат на околу 2 евра за литар, или 8,51 долари за галон.

Поврзани вести

Back to top button