fbpx

Тест Renault Megane E-Tech: Сензација во движење

Масовната транзиција кон чист електричен погон е веќе одамна најавена, а француската марка не седеше со скрстени раце. Напротив, Renault, како производител со огромно искуство, го искористи стекнатото знаење за да испорача одличен финален производ. Доказ за тоа е и новата, петта генерација на Renault Megane E-Tech. И во согласност со новата филозофија, нема бензинци, нема дизели, нема благи или фул хибриди, или пак plug-in хибриди. Едноставно, опција е само електричната енергија.

Renault Megane E-Tech избива на сцената како привлечен конкурент во растечкиот сегмент на електрични семејни хечбек модели. Тоа не е само електрична верзија на Megane на бензин; тоа е радикален редизајн кој дава приоритет на уникатните предности на ЕВ платформата. Но, дали го исполнува ветувањето за динамично, практично и технолошки напредно искуство во возењето? Ние имавме можност да го тестираме изминатиот период и сметаме дека го имаме одговорот на ова прашање.

Кога станува збор за понудата на француската марка, новиот електричен Renault, наречен Megane E-Tech, зазеде позиција над помалиот Zoe, што значи дека влегува во сегментот C. Производителот очигледно сакал да го зачува ова сега веќе добро познато име, со желбата да обезбеди врска помеѓу светот на автомобилите од минатото и иднината, кои најмногу се ориентирани кон целосна електрификација. Покрај погонот, електричниот Megane е за 16 сантиметри пократок од претходната генерација, но за возврат неговото меѓуоскино растојание е зголемено на 2,7 метри, што е за 3 сантиметри повеќе претходно.

Иднината денес

Од дизајнерски аспект, се чини дека француската марка погоди директно во метата, барем кога станува збор за футуристичкиот изглед на Megane E-Tech, бидејќи речиси и да нема разлика помеѓу серискиот автомобил и дизајнерската студија.

Тест Megane E-Tech

Дизајнерскиот етос на Megane E-Tech ја исфрла традицијата од играта, прифаќајќи смела и футуристичка естетика. Силуетата е несомнено елегантна, која се карактеризира со навртена линија на покривот, остри набори и извајани површини. На предната табла доминира истакниот отвор за полнење, опкружена со тенки LED фарови, кои зрачат со самоуверен и наметлив став, а тука се и рачките од вратите кои се . Иако е субјективен, многу експерти се согласуваат дека дизајнот на Megane E-Tech е одличен, дури и меѓу сè похрабрите електрични возила кои го красат автомобилскиот пејзаж.

Со отворањето на вратите и ќе ве пречека кабина која беспрекорно го спојува модерниот минимализам со францускиот шмек. Многумина ќе речат дека Megane E-Tech нема ништо заедничко со традиционалниот Megane. И тука се во право, но од сосема поинаква причина. Дарежливата употреба на квалитетни материјали со мек допир и амбиенталното осветлување создава премиум амбиент, додека мајсторството на Renault доаѓа до израз со распоредот на кокпитот насочен кон возачот дава приоритет на ергономијата и функционалноста, благодарение на двата екрани од по 12 инчи.

Ѕвездата на шоуто е инфозабавниот систем OpenR Link, сместен во 12-инчниот екран на допир со портрет ориентација кој беспрекорно се интегрира во контролната табла. Мораме да го пофалиме неговиот интуитивен интерфејс, острата графика и широките опции за поврзување, а тука се и физичките копчиња за основните функции на клима уредот кои Renault, за разлика од други производители, одлучи да ги зачува и ние го поздравувмаме тоа. При користење на навигацијата, истата ви пресметува колку батерија ви е потребно за да стигнете и да се вратите од одредена дестинација.

Изведба за чиста десетка

Megane E-Tech е опремен со две опции за електрични мотори, кои нудат 97 kW (130 КС) или 160 kW (220 КС). Моделот кој ние го имавме на тестирање е помоќната варијанта, која од место до стотка забрзува за 7,4 секунди пред да достигне максимални 160 километри на час. Но, покрај бројките, она што навистина импресионира е смиреноста и префинетоста на автомобилот. Возењето е еластично и брзо ги апсорбира нерамнините, додека управувањето е изненадувачки вешто, инспирирајќи доверба низ свиоците. Забележлив е благ компромис помеѓу спортскиот дух и комфортот, но мораме да го пофалиме целокупниот баланс и динамика на Megane E-Tech.

Општо познато е дека електричниот погон бара одредени жртви кога станува збор за нашата зона на комфорот. Јасно е дека со новиот бран и новата автомобилска ера ќе мораме да промениме некои навики, меѓутоа со Megane E-Tech некои работи навистина се отстрануваат. Опремен со батериски пакет од 60 kWh, може да се пофали со WLTP-сертификуван опсег до 450 километри, надминувајќи ги повеќето ривали во својата класа.

Тестирањето во реалниот свет од различни извори сугерира дека вистинскиот опсег може да биде малку помал, но сепак нуди доволно растојание со едно полнење. Ние имавме можност да го тестираме Megane E-Tech од Скопје до Охрид и назад и мораме да признаеме дека во одредени моменти се јави таканаречената „range anxiety“, меѓутоа, на крајот се заврши онака како што и се очекуваше – без никакви проблеми. Понатаму, со брз полнач, можете да ја зголемите батеријата од 10% на 80% за само 30 минути.

Тест Megane E-Tech

Батеријата на Megane E-Tech може да има капацитет од 40 или 60 kWh, а од Renault велат дека воопшто и нема потреба за нешто повеќе, бидејќи производителот вложи сериозен труд во зголемувањето на ефикасноста. Еден од новитетите секако е и новиот електромотор со осум таканаречени полови на роторот, двојно повеќе во однос на малиот Zoe и со дополнително ладење.

Комфор на кој може да му се позавиди

Освен тоа, Megane E-Tech е доста полесен во однос на конкуренцијата. Иако има 1.600 килограми, сепак е во подобра позиција од конкурентите, и поради тоа делува многу попрецизно, претставува задоволство кога ќе седнете зад управувачот и не ве заморува големата маса која вообичаено ја имаат останатите ЕВ. Дополнително на удобноста влијае мултилинк суспензијата на задната страна, а управувачот е подесен да биде мошне брз, речиси како на Megane RS, така што задоволството е речиси загарантирано.

Тест Megane E-Tech

Комфорот е уште повеќе засилен од апсолутната тишина во кабината. Јасно е дека дел припаѓа на самата природа на електричниот погон, но воопшто нема ниту „фучење“ од тркалата, бидејќи Renault меѓу батеријата и подот вгради посебен слој на изолација како свој патент за уште повеќе да ја зголеми тишината. Дел од впечатокот доаѓа и од тоа што тежиштето тука е за еден сантиметар понизок од бензинскиот Megane, a дел зависи и од режимот на возење кој ќе го изберете.

Megane E-Tech не може да се пофали само со електричен погон; тоа е тркалање изложба на врвна технологија. Инфозабавниот систем OpenR Link, како што беше споменато претходно, е врвен момент, кој нуди интеграција на Apple CarPlay и Android Auto, сателитска навигација и плејада на поврзани услуги. Дигиталната инструмент табла ги пренесува клучните информации за возење на јасен и приспособлив начин. Треба да ја истакнеме и респонзивноста на системот и интеграцијата на податоците за потрошувачката на енергија во реално време. Рекуперацијата, односно полнењето при сопирање, работи сосема добро, а Renault воопшто не штедеше ниту на безбедноста, бидејќи на листата се наоѓаат дури 26 системи за асистенција на возачот.

Нов репер за практичност на пазарот

Иако Megane E-Tech дава приоритет на стилот и технологијата, тој не ја компромитира практичноста. Пространата кабина нуди доволно простор за главата и нозете за совозачите, а капацитетот на багажникот е респектабилен 440 литри, кој се зголемува до 1.127 литри со преклопени задни седишта. Просторот за  задните патници е мошне пристоен, иако во случај на тројца возрасни лица на задната клупа, компромисот со комфорот мора да се направи.

Со своите димензии, Megane E-Tech воопшто не е мал автомобил, а со оглед на висината со која располага, Renault сакаше да постигне своевидна комбинација на хечбек со кросовер елементи со цел да го следи трендот на европските пазари. Јасен показател на тоа се пластичните заштити околу тркалата.

Секако, свој удел во конечниот изглед има и електричниот погон, односно батериите кои се потребни за истиот да функционира. Но, и тука Renault ја покажа својата врвна експертиза. Имено, батериите кај електричните возила се поставени во подот на автомобилот и токму затоа седењето секогаш е повисоко, на моменти дури и неприродно. Но, Renault успеа да го реши овој проблем и батеријата кај Megane E-Tech зазема севкупно само 10 сантиметри, поради што впечатокот уште од самиот старт е многу подобар, бидејќи се седи онака како што треба и како што сме навикнати кај еден Megane. Едноставно, Renault не направи никаков компромис околу удобноста само поради тоа што станува збор за електричен автомобил.

Renault Megane E-Tech е убедлив предлог во сегментот на електричен семеен хечбек. Импресионира со својот стилски и модерен дизајн, удобен и рафиниран ентериер, импресивен опсег и напредна технологија. Иако можеби не е најпространата опција во својата класа, целокупниот пакет на Megane E-Tech вреди да се земе предвид за семејствата кои бараат практичен, стилски и технолошки електричен автомобил.

Цена на тестираниот модел 59,450 евра

Технички податоци за Renault Megane E-Tech 100% Electric
Мотор Електричен
максмална моќ 160 kW (220 КС)
макс. вртежен момент 300 Nm
Трансмисија На сите предните тркала преку автоматски менувач со редуктор
Потпирање напред Мекферсонови нозе, независни попречни рамења, стабилизатор, назад Multi link, спирални пружини, телескопски амортизери
Сопирачки напред вентилирачки дискови назад вентилирачки дискови, ABS, EBD, ЕЅР, ТСЅ
Пневматици 215/45 R20
Каросерија кросовер со пет врати, пет седишта
должина х ширина х висина 4.200 х 1.768 х 1.505 мм
меѓуоскино растојание 2.685 мм
Клиренс 135 мм
Тежина 1.636 кг
максимална тежина 2.158 кг
багажен капацитет 440 литри
максимална брзина 160 км/ч
забрзување (0-100 км/ч) 7,4 секунди
капацитет на батерија 60 kWh
декларирана просечна порошувачка на ел.енергија 16,1 kWh/100 km
времетрање на полнење AC 11 kW 0-100% 6:25 мин, DC 130 kW 0-100% 1:14 мин.
автономија на движење 450 километри
емисија на CO2 0 г/км

Renault Megane E-Tech во Македонија

Renault Megane E-Tech Iconic EV60 59.450 евра

Повеќе информации во Аутомотив Груп на (0) 2 27 27 200 или на www.renault.mk

СИТЕ ПРАВА ЗАДРЖАНИ-НИТУ ЕДЕН ДЕЛ, ТЕКСТ ИЛИ ФОТОГРАФИЈА НЕ СМЕЕ ДА СЕ РЕПРОДУЦИРА ИЛИ ДИСТРИБУИРА НА БИЛО КОЈ НАЧИН И НА БИЛО КОЈ ЈАЗИК БЕЗ ПРЕТХОДНА СОГЛАСНОСТ ОД РЕДАКЦИЈАТА НА АВТО ПЛУС. НОСИТЕЛ НА АВТОРСКИТЕ ПРАВА ВРЗ ТЕКСТОТ И ФОТОГРАФИИТЕ Е АМПТЕАМ ДООЕЛ.

Поврзани вести

Back to top button