Уште еден бренд на VW го добива петцилиндричниот мотор на Audi
Cupra Formentor VZ5 се враќа со 385 КС благодарение на 2.5 TFSI петцилиндричниот мотор од Audi - ексклузивно издание со само 4.000 примероци

Новата Cupra Formentor VZ5 го добива легендарниот 2.5 TFSI агрегат со ограничена серија од само 4.000 примероци.
Volkswagen Group реши повторно да го искористи славниот петцилиндричен мотор на Audi, но не во моделот кој фановите најмногу го очекуваа – Golf R. Наместо тоа, Cupra повторно добива пристап до турбо-бензинскиот 2.5 TFSI агрегат, познат по својот уникатен звук и спортски карактер.

Cupra Formentor VZ5 – посебна верзија за вистинските ентузијасти
Новата Cupra Formentor VZ5 е базирана на освежената верзија на Formentor и претставува уште поексклузивно издание, ограничено на само 4.000 автомобили. Претходната верзија од 2021 година беше произведена во 7.000 примероци и брзо стана колекционерски модел.
Иако го користи истиот 2.5-литарски турбо мотор од Audi RS3, неговата моќност е малку редуцирана – 385 КС и 480 Nm вртежен момент, наместо 394 КС и 500 Nm кај RS3. Менувачот е седумбрзински DSG, а погонот на сите тркала е развиен од Cupra, наместо да користи директна Quattro технологија.
Динамика, дизајн и детали што го издвојуваат
Cupra сè уште не ги објавила официјалните перформанси, но се очекува новата VZ5 да ги задржи бројките од претходната генерација кои ветуваат забрзување од 0-100 км/ч за 4,2 секунди и максимална брзина од 250 км/ч.

Визуелно, автомобилот ја задржува препознатливата агресивна естетика, со четири издувни цевки распоредени вертикално и бакарни акценти на 20-инчните тркала и предниот амблем.
Голема новост е што, за првпат, моделот ќе се нуди и со управувач од десна страна, што значи дека ќе биде достапен и за британскиот пазар. Производството ќе започне во Барселона во првиот квартал на 2026 година, а цените допрва ќе бидат објавени. Сепак, се очекува VZ5 да биде поевтин од Audi RS3, кој во Шпанија чини околу 85.000 евра, додека стандардниот Formentor VZ почнува од околу 60.000 евра.
Golf R останува без петцилиндричниот сон
И покрај надежите на обожавателите, Volkswagen сè уште не потврдил Golf R со петцилиндричен мотор. Времето истекува, бидејќи Audi нема да го ажурира 2.5 TFSI агрегатот за да ги задоволи Euro 7 стандардите, кои стапуваат во сила во ноември 2026 година. Тоа значи дека моторот, кој веќе не се користи во TT RS и RS Q3, наскоро би можел целосно да исчезне од понудата.
Во моментов, Audi RS3 останува единствениот модел кој го користи овој легендарен мотор, освен неколкуте специјализирани спортски автомобили како оние од Donkervoort.

Крај на ера, но можеби не засекогаш
Иако петцилиндричните мотори стануваат реткост, нивната комбинација од карактер, звук и перформанси останува неповторлива. Cupra со Formentor VZ5 ја продолжува традицијата на германскиот инженеринг со медитерански темперамент, покажувајќи дека VW Group сè уште знае како да ги возбуди ентузијастите.







