Враќање на легендата – Renault 5 Turbo 3E со 540 КС
Електричната варијанта на рели иконата од 1980-тите, Renault 5 Turbo 3E, добива специјално изработена платформа и мотори во тркалата

Renault направи полн погодок со одлуката да го врати Renault 5 како електрично возило, а ентузијастите веќе уживаат во неговиот ретро-дизајн и модерен пристап. Но, сега францускиот производител го подигнува концептот на ново ниво со Renault 5 Turbo 3E – моќен електричен спортски автомобил со 540 КС, инспириран од легендарниот рели модел од 1980-тите. Овој модел ќе пристигне во продажба во 2027 година.
На прв поглед, изгледа како Renault 5 EV со агресивен wide-body комплет, но Turbo 3E всушност е изграден врз алуминиумска платформа, при што само неколку елементи, како задните светла и ретровизорите, се преземени од стандардниот модел. Со тежина од 1.450 килограми, неговата динамика ќе биде на нивото на спортските хечбеци со мотор со внатрешно согорување.
Два мотори, Drift Mode и сериозна брзина
Под каросеријата, Renault 5 Turbo 3E располага со два електромотори поставени на задните тркала, секој со моќност од 200 kW (272 КС). Благодарение на Drift Mode и вертикалната рачна кочница во рели стил, овој автомобил ќе биде способен за спектакуларни дрифтови и динамично управување.
Според Renault, 5 Turbo 3E ќе забрзува од 0-100 км/ч за помалку од 3,5 секунди, што го става во иста категорија со електричниот Hyundai Ioniq 5 N.
Батерија и брзо полнење
Енергијата ја обезбедува батерија со капацитет од 70 kWh, поставена под подот за оптимална тежинска распределба. При нормално возење, автономијата изнесува до 400 километри (WLTP). Разликата во однос на стандардниот Renault 5 EV е во напредната 800-волтна електрична архитектура, што овозможува ултра-брзо полнење. Благодарение на ова, Turbo 3E може да се полни со 350 kW, при што полнењето од 15% до 80% трае само 15 минути.
Дизајн инспириран од рели историјата
Спортските пропорции на Renault 5 Turbo 3E се резултат на продолженото меѓуоскино растојание од 2.570 милиметри, што е за 30 мм подолго од стандардниот модел. Ветробранското стакло е поместено наназад за подобро распоредување на тежината, а платформата е развиена од Alpine, што најавува можност за иден електричен спортски автомобил A110.
Под широко поставените 20-инчни тркала се наоѓаат масивни отвори за воздух, кои служат за ладење на сопирачките и подобрување на аеродинамиката. Горните отвори на задните панели испраќаат воздух низ задниот дел на возилото, подобрувајќи ја стабилноста.
Луксузен и тркачки ентериер
Renault не откри премногу за внатрешноста, но според достапните информации, 5 Turbo 3E ќе има шестточковни безбедносни појаси, карбонски детали, Alcantara пресвлекување и два дигитални екрани – 10,1-инчен за инфозабава и 10,25-инчен инструментален кластер.
Ретро бои и ексклузивна лимитирана серија
Моделот ќе биде достапен во повеќе бои, вклучувајќи специјална палета инспирирана од Tour de Corse рели спецификацијата од 1982 година. Купувачите ќе имаат можност за персонализација, со избор помеѓу класични ретро-дизајни или модерни елементи.
Renault ќе произведе само 1.980 примероци од овој електричен спортски автомобил, што е директен омаж на годината кога оригиналниот 5 Turbo дебитираше во рели натпреварувањата. Сè уште не е објавена цената, но се очекува да влезе во категоријата на помали суперспортски автомобили.
Достапност и лансирање
Продажбата на Renault 5 Turbo 3E ќе биде глобална, а љубителите во Европа, Блискиот Исток, Јапонија и Австралија ќе можат да го нарачаат во следните неколку недели. Првите испораки се закажани за 2027 година.