VW ќе го пензионира Touareg, ќе се фокусира на помали модели
Volkswagen Touareg ќе излезе од производство во 2026 година без директен наследник, додека брендот го пренасочува фокусот кон модели како Tiguan и Tayron, а премиум SUV купувачите ќе ги опслужуваат Audi и Porsche.

Volkswagen се подготвува да стави крај на производството на својот најлуксузен SUV модел – Touareg. Според извештаи од „Autocar“, производството ќе престане во 2026 година, а нова генерација или директен наследник не се планира. Наместо тоа, германскиот производител ќе го насочи своето внимание кон помасовни и попрофитабилни модели, како што се Tiguan и новиот Tayron.
Дваесет години врв во понудата на VW
Touareg за првпат се појави во 2002 година како „сестрински“ модел на Porsche Cayenne – проект под водство на тогашниот претседател Фердинанд Пиех, со цел да го издигне имиџот на VW на повисоко премиум ниво, заедно со луксузната лимузина Phaeton.
Втората генерација пристигна во 2010 година, а сегашната трета генерација, лансирана во 2018 година, го дели MLB Evo платформското решение со Audi Q7 и Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga и Lamborghini Urus. Во 2023 година моделот доби освежување, но ако производството навистина запре во 2026 година, тоа ќе го следи истото осумгодишно траење како претходните генерации.
Кој ќе ја пополни празнината?
Со заминувањето на Touareg, улогата на премиум SUV во рамките на VW групацијата ќе им припадне на Audi и Porsche. Во меѓувреме, VW ќе се фокусира на модели со голем обем на продажба, како Tiguan – глобалниот бестселер на брендот.
На европскиот пазар, алтернатива ќе биде Tayron, триредна верзија на Tiguan, која нуди повеќе практичност и напреден технолошки пакет, иако нема исто премиум ниво како Touareg. Во понудата ќе се задржат и поголемите SUV модели Terramont и Talagon, кои се базирани на MQB платформата и веќе ја преземаат улогата на „флегшип“ во некои региони.
Други модели под закана
Touareg не е единствениот модел кој ќе биде „пензиониран“. Според истите извештаи, VW ќе го прекине производството и на електричниот ID.5 во 2027 година, по само една генерација, поради слаба продажба во споредба со ID.4.
Покрај тоа, компанијата ги отфрли плановите за мал електричен миниван кој требаше да го замени Touran, откако анализите покажале дека пазарот сè повеќе се свртува кон SUV и кросовери, наместо MPV модели.
Со ова, Volkswagen јасно го пренасочува својот развоен фокус кон најпродаваните сегменти, додека премиум SUV купувачите ќе треба да погледнат кон другите брендови во групацијата.