Откриени детали за ЕУ тарифите на кинеските ЕВ
Документот го прикажува случајот на ЕУ за тарифите за електричните возила произведени во Кина, со максимална стапка од околу 48 проценти
По деветмесечна истрага, ЕУ одлучи да воведе привремени тарифи за електричните возила увезени од Кина, покрај постојните 10 отсто увозни давачки, создавајќи максимална стапка од околу 48 отсто. Овој потег би можел потенцијално да предизвика трговска војна што ќе ги погоди германските производители на автомобили BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen кои ја сметаат Кина за нивниот најголем единствен пазар, пренесува Automotive News Europe
Европската комисија издаде регулатива за спроведување на 208 страници на 4 јули.
Ова се клучните точки:
Европската комисија виде итна закана
Електричните возила произведени во Кина заземаа значителен пазарен удел во последниве години, но само брендот MG на SAIC имаше значајна продажба во Европа меѓу брендовите со седиште во Кина – а другите кинески брендови веќе ги намалија своите европски амбиции. Сепак, ЕУ виде јасна и присутна опасност за нејзиниот домашен пазар. „Развојот на субвенционираниот увоз ќе претставува непосредна закана за веќе ранливата индустрија на Унијата“, напиша комисијата во регулативата за спроведување.
Од ЕК откриле дека Кина има 50 отсто вишок капацитет и е „извозно ориентирана“ и дека САД се затворени поради сопствените царини. Споредливите електромобили произведени во Кина ги намалуваа европските модели за 12,7 отсто по цена, чиј ефект беше принудувањето на европските компании да ги намалат сопствените цени на непрофитабилни нивоа.
Plug-in хибридите се спасија, но не и моделите со продолжен опсег
Тарифите се однесуваат на автомобилите што се „придвижуваат исклучиво од еден или повеќе електрични мотори, вклучувајќи ги и оние со продолжувач на опсегот на внатрешно согорување“, соопшти ЕУ. Хибридите за продолжување на опсегот, или EREV, имаат мал мотор на согорување што полни прилично голем пакет батерии и тие експлодираа во популарност во Кина, со опсег на движење од близу 1.000 километри. Европските брендови во голема мера ги избегнуваа, со неколку исклучоци како што е BMW i3, иако Ford и други велат дека тие би можеле да бидат ветувачко решение. Plug-in хибридите од Кина се ослободени, дури и кога големината на батеријата се зголемува и опсегот само на електрична енергија се приближува или надминува 100 километри.
Кина имаше долгорочен план за поддршка на синџирот на вредност на ЕВ
Уште во далечната 2010 година, кинеската влада ги дизајнираше електрифицираните возила како стратешки важна економска активност, преку своите петгодишни планови и специфичните директиви за нови енергетски возила (NEV) до ниво на провинција.
Овие планови содржат многу специфични цели и механизми како што се преференцијално финансирање, инјекции на капитал, па дури и земјишни грантови за да се изгради индустријата до точка каде што „клучните и основни технологии ќе бидат контролирани од нас“ и „група големи претпријатија кои имаат меѓународни влијанија и група на енергични мали и средни претпријатија кои ќе се формираат“.
Кина би можела да ги спроведе овие планови бидејќи „кинеската влада има значителен степен на контрола врз кој било аспект од економската активност, што ги принудува компаниите да дејствуваат како рака на државата наместо да го максимизираат профитот“, велат од ЕУ.
Tesla и BMW се соочуваат со пониски царини; SAIC е казнет
Комисијата пресмета дополнителни тарифи врз основа на степенот на соработка од производителите на автомобили и нивните добавувачи. Регулативата постојано наведува случаи на несоработка, па дури и опструкција од кинески компании и банки.
Ова се привремените тарифи:
- BYD, кој се бори со Tesla да биде најголемиот производител на целосно електрични возила, се соочува со дополнителни давачки од 17,4 отсто;
- Geely, сопственик на Volvo, Lotus, LEVC и половина сопственик на Smart, се соочува со 19,9 проценти;
- SAIC, чиј бренд MG зазеде значителен пазарен удел во Европа во изминатите две години, се соочува со тарифи од 37,6 проценти;
- Другите компании кои соработуваат (вклучувајќи ги Tesla и BMW, кои извезуваат ЕВ во Европа од Кина) се соочуваат со царина од 20,8 отсто, додека сите други (се претпоставува дека не соработуваат) се соочуваат со 37,6 отсто.
- На друг начин, комисијата пресметала дека SAIC добил вкупни субвенции од 34,4 отсто, додека цифрата на Geely била 19,7 отсто, а на BYD 15,1 отсто.
Комисијата сериозно ја сфати заканата од одмазднички тарифи
Сите европски производители на автомобили и добавувачи добија анонимност, дури и оние што не го побараа тоа. Комисијата рече дека има „доказ за значителна можност за одмазда во секој поединечен случај“.
Батериите се главен приоритет за кинеската влада
ЕУ откри дека Пекинг „постави систем на јасна и постојана контрола и следење на цените на батериите и нивните влезни средства за да се осигура дека индустријата BEV може да ги набавува по евтини цени и во доволни количини“. Конкретно го наведе литиумот, кој е главна компонента на поевтината хемија на батериите со литиум железо фосфат.
Кинеските производители би можеле да ги променат стратегиите
Привремените тарифи ќе бидат во сила до 3 ноември, кога ЕУ би можела да воведе постојани давачки. Дотогаш ќе има интензивни дискусии, но се очекуваат на потезите од кинеските производители за цените, уделот на пазарот, лансирањето на моделите и плановите за производство во Европа. Пекинг, исто така, би можел да воведе свои одмазднички тарифи за европските автомобили или други производи. Веќе SAIC, кој се соочува со најголем тарифен товар, повика на сослушувања со европските власти, велејќи дека претставниците на ЕУ игнорирале некои од нејзините информации и контрааргументи за време на истрагата. И Xpeng оваа недела рече дека размислува за европско производство.
Една потенцијална загриженост за кинеските брендови е дека кога Франција ги отстрани субвенциите од увезените ЕВ оваа година – потег што нашироко се смета за насочена кон Кина – продажбата на модели од кинеско производство како што се MG4 и Dacia Spring нагло падна.