Електричните возила се 90% поевтини за производство отколку пред 15 години
Јазот помеѓу возилата со согорување и електричните возила е драстично намален благодарение на тоа што батериите се дури 90% поевтини отколку пред деценија и половина
Електричните автомобили не се новитет како што беа, но секако се поевтини за изработка во споредба со пред 15 години. Една нова студија на Канцеларијата за технологии на возила на Министерството за енергија (DOE) во САД сугерира дека цената на батериите на електричните возила е намалена за неверојатни 90 проценти помеѓу 2008 и 2023 година, што им олеснува на производителите на автомобили да го затворат јазот во цените помеѓу возилата со внатрешно согорување и електричните возила.
Еден од најважните фактори во производството на ЕВ е големината, тежината и цената на батерискиот пакет. За среќа, сето тоа постојано опаѓа во изминатите децении благодарение на подобрувањата во технологиите и хемијата на батериите, новите производни процеси и значителното зголемување на обемот на производството.
Според DOE, цената на пакетот литиум-јонски батерии се намали од дури 1.415 $/kWh во 2008 година на 139 $/kWh во 2023 година. Разликата не е толку голема ако вклучите 15 години инфлација, со првичните трошоци паѓа на околу 1.000 долари кога ќе се прилагоди на моменталната вредност на доларот. Сепак, падот на цената е доста импресивен, особено помеѓу 2009 и 2013 година.
Проценките се однесуваат на лесни возила со производство од најмалку 100.000 единици годишно. За да се стават во перспектива бројките од $ по kWh, батеријата од 81 kWh на Tesla Model Y би чинела 114.615 долари во 2008 година, во споредба со 11.259 долари во 2023 година.
Производителите на автомобили очекуваат трошоците за батерии да продолжат да се намалуваат во текот на следните неколку години, со што достапните ЕВ ќе станат реалност. Студијата на фирмата за анализа на пазарот Gartner сугерира дека електричните возила ќе бидат поевтини за производство од возилата со внатрешно согорување до 2027 година. Многу компании предвидоа дека толку потребната ценовна парност помеѓу ЕВ и возилата со согорување ќе биде постигната до крајот на деценијата.
Пониското производство и пониските цени би се претвориле во значителни заштеди за купувачите на ЕВ, особено ако ги земеме предвид сопственичките трошоци. Според една неодамнешна студија на JD Power, вкупниот трошок за ЕВ во период од пет години е веќе помал од возилата со согорување во 48 од 50 американски држави.
Останува да се види дали глобалното забавување на ЕВ ќе има негативен ефект врз падот на цената на батериите бидејќи планираното зголемување на производството за блиска иднина се покажа како прилично оптимистичко.