Кина е првата земја која достигна милион продадени ЕВ месечно
Зајакнат со субвенциите за трговија, растот на ЕВ во Кина е зголемен за 33 отсто во споредба со минатата година
Додека забавувањето на растот на продажбата на електрични возила предизвика загриженост на Запад, Кина продолжува да објавува позитивни резултати. Според неодамнешниот извештај, Кина стана првата земја во светот што забележала над милион продажби на ЕВ за еден месец, и тоа во август. Растот на возилата во Кина досега е зголемен за 33 проценти во споредба со минатата година.
Во меѓувреме, во Европа, растот стана негативен за прв пат, при што ЕУ и Велика Британија продажбата на ЕВ се бележи со -4 проценти. Намалувањето на растот се припишува на неколку фактори, вклучително и нациите како Германија кои ги прекинаа нивните субвенции, додека трговските ограничувања на ЕУ наметнати на кинеските ЕВ најверојатно ќе имаат влијание и на работите.
Бројките објавени од истражувачката куќа Rho Motion покажуваат дека глобалната побарувачка за електрични возила продолжува да расте, со 9,8 милиони автомобили на батерии продадени досега во 2024 година и раст од 20 проценти од година до датумот од август. Девет отсто раст на продажбата на ЕВ во САД и Канада се смета за „стабилен“, според извештајот, но неговата идна траекторија може да зависи од исходот на претседателските избори во ноември.
Зголемена продажбата на ЕВ во Кина, но вкупната бројка опаѓа
Додека кинеската несмалена побарувачка за електрични возила продолжува, таа не ја прикажува целосната слика за кинескиот пазар на патнички возила. Во август, податоците од Кинеската асоцијација за патнички автомобили (CPCA) покажаа дека вкупната продажба на сите типови мотори паднала за 1,1 отсто, и изнесува 1,92 милиони.
Според извештајот на Reuters, продажбата на нови енергетски возила (НЕВ), кои вклучуваат целосно електрични и plug-in хибридни модели, биле помогнати со субвенции за возачи кои тргуваат со возила што повеќе загадуваат. Оние кои ќе се одлучат да ги тргуваат своите возила со согорување за НЕВ имаат право на дури 20.000 јуани (~2.500 евра). За оние кои сè уште не се подготвени да изберат ЕВ или Plug-In Hybrid, се нуди посебна субвенција од 15.000 јуани (~2.000 евра) за тргување со возила на фосилни горива за нешто со помал капацитет на моторот.
Продажбата на НЕВ се зголеми за 43,2% и изнесува рекордни 53,5% од вкупниот волумен на патнички автомобили. Сепак, со оглед на тоа што многу од нив се заменети, бројките ја одразуваат намалената доверба на потрошувачите, при што се пријавени помалку купувачи за прв пат на автомобили.
Но, менаџерот за податоци на Rho Motion, Чарлс Лестер, очекува кинеската побарувачка за електрични возила да ја продолжи својата нагорна траекторија. „Кина надминува еден милион продажби на ЕВ за еден месец е само почеток“, рече Лестер. „Очекуваме оваа пресвртница да биде постигната повеќе пати пред крајот на годината бидејќи продажбата вообичаено се зголемува во втората половина од годината“.