Европа ќе се соочи со криза поради кинеските ЕВ фабрики
Првиот човек на Stellantis верува дека новите фабрики во Европа од кинеските производители ќе го зголемат „прекумерниот производствен капацитет“ во регионот
Карлос Таварес, извршниот директор на Stellantis, повторно го свртува вниманието кон кревката состојба на европската автомобилска индустрија. Таварес предупредува дека прекумерниот производствен капацитет во регионот, во комбинација со навлегувањето на кинеските производители на електрични возила (ЕВ), може да доведе до затворање на фабрики ширум Европа.
Кинеските EV производители ја менуваат играта
Кинеските компании, поддржани од домашни субвенции, веќе имаат значително влијание врз глобалниот пазар на електрични возила. Европската унија неодамна ги зголеми царинските давачки за кинеските ЕВ за да ги спречи „неправедните“ субвенции, но производителите од Кина брзо пронаоѓаат начини да ги заобиколат овие мерки. Еден од нив е преместување на производството директно во Европа.
„Тоа ја зголемува прекумерната капацитетност на производствениот систем во Европа,“ изјави Таварес за Auto News. „Начинот да се избегнат царините е да се произведува во Европа. Тоа само ја забрзува потребата од затворање фабрики.“
Италија како потенцијален центар за кинеските инвеститори
Многу европски држави активно се натпреваруваат за да привлечат кинески производители на своја територија. Италија, на пример, е во напредни преговори со Dongfeng Motor за отворање фабрика која би произведувала до 100.000 електрифицирани возила годишно.
Покрај тоа, BYD, еден од водечките кинески производители на електрични возила, веќе вложува значителни средства во Европа. Компанијата планира да го постави своето производство за европскиот пазар во Унгарија, каде што економските услови се поповолни. BYD исто така најави дека ќе користи компоненти од европски добавувачи, но батериите ќе продолжат да ги увезуваат од Кина.
Влијанието врз поголемите пазари
И покрај амбициите на кинеските компании, Таварес не очекува тие да инвестираат во поскапите пазари како Германија, Франција или Италија. „Кинеските производители нема да одат во Германија, Франција или Италија за да ги произведуваат своите возила, затоа што таму би имале неповолни трошоци, почнувајќи од енергетските трошоци,“ изјави Таварес. Наместо тоа, тој предвидува дека тие ќе се фокусираат на земји како Унгарија, каде што економиката им е во прилог.
Зголемена конкуренција, но и ризици
Присуството на кинески производители во Европа може да донесе поголема конкуренција и пониски цени за потрошувачите. Сепак, тоа исто така го зголемува притисокот врз европските производители кои веќе се борат со слаба побарувачка и транзицијата кон електрични возила.
Со оваа динамика, иднината на европската автомобилска индустрија останува неизвесна, а лидерите како Карлос Таварес предупредуваат на потребата од стратегија за да се зачуваат работните места и капацитетите во регионот.