Нова ера во WRC: FIA ги претстави новите рели автомобили за 2027 година
FIA ги претстави новите WRC автомобили за 2027 година со поедноставен дизајн, помала моќност и значително пониски трошоци

FIA најави темелна промена на правилата за Светскиот рели шампионат (World Rally Championship – WRC), со што од 2027 година рели автомобилите од највисоката класа ќе изгледаат и ќе се однесуваат значително поинаку од денешните Rally1 модели. Новата генерација ќе биде поевтина, помалку моќна и аеродинамички поедноставена, со цел да се намалат трошоците и да се привлечат повеќе производители.

Нов дизајнерски пристап и повеќе слобода за производителите
За првпат во историјата на WRC, новите правила не бараат автомобилите да бидат директно базирани на сериски модели. Наместо тоа, FIA дефинира таканаречен „референтен волумен“, кој ги ограничува надворешните димензии, но им остава голема слобода на производителите кога станува збор за пропорции и стил.
Првите концептни студии, кои FIA ги објави како најава за насоката на развој, визуелно потсетуваат на сериски модели како Audi RS3, Subaru WRX и Porsche Macan EV. Резултатот се автомобили со драматични форми, кои повеќе наликуваат на креации од видеоигра отколку на класични рели болиди.

Помалку аеродинамика, повеќе фокус на основите
Аеродинамичките елементи кај WRC автомобилите за 2027 година се значително редуцирани. Задните крила се многу помали од оние на актуелните Rally1 модели, а екстремните решенија за создавање потисна сила речиси целосно исчезнуваат. Ова не само што ги намалува трошоците, туку и го поедноставува одржувањето и развојот.
Сите автомобили ќе бидат изградени околу цевчеста безбедносна рамка, која, според FIA, ќе биде уште поцврста и побезбедна од досегашните конструкции.

Стандардизирана техника и значително помала моќност
Техничката основа за сите автомобили ќе биде иста. Новите WRC автомобили ќе користат 1,6-литарски турбо бензински мотор со четири цилиндри, но максималната моќност ќе биде ограничена на околу 290 коњски сили. Тоа е намалување од повеќе од 100 коњски сили во споредба со денешните Rally1 автомобили.
Погонот на сите тркала останува, заедно со стандарден петстепен менувач и двојна попречна рака на суспензијата. Управувањето и сопирачките ќе бидат преземени од Rally2 категоријата, со што FIA сака да создаде поунифицирана и поодржлива техничка платформа низ различните класи.

Рели на врвно ниво – по половина цена
Една од најважните промени е цената. FIA постави горна граница од 345.000 евра за еден автомобил во асфалтна конфигурација, што претставува намалување од повеќе од 50 проценти во споредба со актуелните Rally1 болиди. Од 2027 година, новите автомобили ќе се натпреваруваат рамо до рамо со постојните Rally2 модели на највисоко ниво во шампионатот.
Заменик-претседателот на FIA за спорт, Малколм Вилсон, истакна дека флексибилноста е клучната карактеристика на новите правила. Според него, објавените концепти јасно покажуваат колку различни технички и дизајнерски решенија можат да се развијат во рамките на истите прописи, без компромис кога станува збор за врвното ниво на WRC натпреварување.
Со овие промени, Светскиот рели шампионат влегува во нова, помалку скапа, но потенцијално повозбудлива ера, во која креативноста и возачките вештини повторно ќе бидат во прв план.










