ЕУ смета дека ЕВ даночните олеснувања на САД може да ги прекрши правилата на СТО
Забраната за даночни олеснувања за ЕВ за возилата изградени надвор од Северна Америка ги дискриминира странските производители, смета ЕУ
ЕУ и Јужна Кореја изразија загриженост за предложените даночни олеснувања на САД за купување електрични возила, велејќи дека тие може да дискриминираат возила од странско производство и да ги прекршат правилата на Светската трговска организација (СТО).
Според нацрт-законот за клима и енергија од 430 милијарди долари, усвоен од Сенатот на САД во неделата, Конгресот ќе ја укине границата на постојниот даночен кредит од 7.500 долари за купувачите на електрични возила, но ќе воведе ограничувања, вклучително и забрана на возилата што не се склопени во Северна Америка да го добиваат кредитот.
Забраната за даночни олеснувања за возилата изградени надвор од Северна Америка ќе стапи на сила веднаш штом претседателот Џо Бајден ќе го потпише законот. Предложеното законодавство, исто така, вклучува одредби насочени кон спречување на употребата на компоненти на батерии или критични минерали кои потекнуваат од Кина.
„Сметаме дека тоа е дискриминаторски, дека е дискриминаторски кон странските производители во однос на американските производители“, рече портпаролката на Европската комисија, Миријам Гарсија Ферер. „Секако дека тоа би значело дека би било некомпатибилно со СТО“.
Нарушување на слободната трговија според ЕУ
Гарсија Ферер на брифингот со новинарите во четвртокот рече дека ЕУ се согласила со Вашингтон дека даночните кредити се важен поттик за поттикнување на побарувачката за ЕВ и промовирање на транзицијата кон одржлив транспорт и намалување на емисиите на стакленички гасови.
„Но, треба да се погрижиме воведените мерки да бидат фер и… недискриминаторски“, рече таа. „Значи, ние продолжуваме да ги повикуваме Соединетите Држави да ги отстранат овие дискриминаторски елементи од нацрт-законот и да се осигураат дека тој е целосно усогласен со СТО“.
Јужна Кореја, исто така, во четвртокот рече дека изразила загриженост до Соединетите држави дека нацрт-законот потенцијално може да ги прекрши правилата на СТО и билатералниот договор за слободна трговија.
Јужнокорејското Министерство за трговија соопшти дека побарало од американските трговски власти да ги олеснат барањата за компонентите на батериите и конечниот состав на возилото.
Конкурентна неповолност
Министерството за трговија на Јужна Кореја одржа состанок со производителот на автомобили Hyundai Motor и производителите на батерии LG Energy Solution, Samsung SDI и SK. Компаниите побараа од Сеул да ги поддржи за законот да не ги стави во конкурентна неповолна положба на американскиот пазар, се вели во соопштението.
Групацијата на јужнокорејската автомобилска индустрија во петокот соопшти дека испратила писмо до Претставничкиот дом на САД, во кое бара САД да вклучат електрични возила и компоненти на батерии произведени или склопени во Јужна Кореја како подобни за даночни бенефиции од САД, повикувајќи се на договорот за слободна трговија меѓу САД и Кореја.
„Кореја е длабоко загрижена што неодамнешниот предлог-закон за даночни поттикнувања на Сенатот на САД вклучува одредби за обезбедување даночни олеснувања што ги разликуваат електричните возила и батериите произведени од Северна Америка и увезените“, се вели во соопштението на Корејското здружение на производители на автомобили (КАМА). Се вели дека Јужна Кореја нуди субвенции за ЕВ произведени во Соединетите држави.
Hyundai рече дека е „разочаран што сегашната легислатива сериозно го ограничува пристапот и опциите за ЕВ за Американците и може драматично да ја забави транзицијата кон одржлива мобилност на овој пазар“.
Проблеми за странските производители
Hyundai, кој ги увезува своите водечки електрични возила од Кореја, неодамна објави американски инвестиции од 10 милијарди долари, вклучувајќи го и производството на ЕВ во Алабама и Џорџија.
Група големи производители на автомобили минатата недела изјавија дека повеќето електрични модели нема да бидат подобни за даночни кредити поради барањата за делови од батерии и критични минерали кои треба да се набавуваат од Северна Америка.
Даночното олеснување за ЕВ е дел од Законот за намалување на инфлацијата, кој најверојатно ќе биде усвоен од Претставничкиот дом и потоа испратен до Бајден за негов потпис.