Европа ќе воведе тарифи за увезените електрични возила од Кина
Истрагата за кинеските електрични возила од страна на институциите во Европа се очекува да заврши во ноември
Се зголемуваат шансите кинеските електрични возила увезени во Европа да бидат погодени со дополнителни царински давачки откако Европската комисија објави дека ќе започне со царинска регистрација на возилата што ги исполнуваат условите.
Европската комисија моментално спроведува истрага против субвенционирање на кинеските ЕВ и планира да ја заврши истрагата во ноември кога ќе утврди дали да воведе тарифи за заштита на локалните производители на автомобили.
Претходно оваа недела, Комисијата изјави дека ќе започне царинска регистрација на кинескиот увоз на ЕВ ден по објавувањето на планот во весникот на Европската унија, што треба да се случи во текот на следната недела. Комисијата вели дека има доволно докази за да покаже дека кинеските ЕВ се субвенционираат и истакна дека увозот се зголемил за 14 отсто на годишно ниво од почетокот на истрагата во октомври. Се додава дека производителите на автомобили со седиште во ЕУ би можеле да претрпат штета ако кинескиот увоз продолжи да расте со сегашните стапки, истакнувајќи дека оваа штета може да биде тешко да се поправи.
Кинезите незадоволни
Кинеската стопанска комора при ЕУ не е задоволна од веста, пишува Auto News. Таа вели дека е разочарана од овој потег и верува дека порастот на увозот едноставно ја одразува растечката европска побарувачка за електрични возила.
Истрагата има за цел да види дали електричните возила произведени во Кина добиваат државни субвенции што додаваат неправедна предност во одредувањето на малопродажните цени во Европа во споредба со европските брендови кои не добиваат државни субвенции. Автомобилските компании, вклучувајќи ги BYD, Geely и SAIC, се сите под центарот на вниманието и во јануари, истражителите ги посетија капацитетите на овие брендови за да ги потврдат одговорите што ги дале фирмите во прашалниците од Комисијата.
Кинеското Министерство за трговија ја критикуваше истрагата, нарекувајќи ја „гол протекционистички чин што сериозно ќе ја наруши и наруши глобалната автомобилска индустрија и синџир на снабдување, вклучително и ЕУ, и ќе има негативно влијание врз економските и трговските односи Кина-ЕУ“.