ЕУ би можела да ги укине царините за кинеските возила
ЕУ и Кина разгледуваат алтернатива за царините на кинеските електрични возила – минимални цени наместо трговски бариери

Неколку месеци по воведувањето на дополнителни царини за кинеските електрични возила од страна на Европската Унија, двете страни започнаа интензивни разговори за нов модел на соработка кој би ги ублажил трговските тензии. Според најновите информации, ЕУ и Кина разгледуваат можност за воведување минимални цени за кинеските ЕВ модели, како замена за високите тарифи.
Европската комисија потврди: Разговори се во тек
Портпарол на Европската комисија потврди дека еврокомесарот за трговија Марош Шефчович и кинескиот министер за трговија Ванг Вентао неодамна одржале директна комуникација на оваа тема. Идејата за минимални цени е сè уште во почетна фаза, а конкретни детали за можната имплементација сè уште не се објавени.
Според Шефчович, ваквиот систем мора да биде исто толку ефикасен и применлив како царините, но и да избегне дополнителни компликации за европските и кинеските производители.
Контекст: Зошто беа воведени царините?
ЕУ воведе царини на кинеските ЕВ по истрага во која се утврди дека многу кинески компании примиле големи државни субвенции, што им овозможило да ги произведуваат и продаваат своите возила по значително пониски цени од конкурентите во Европа.
Нивото на новововедените тарифи зависи од соработката на кинеските компании со истражната постапка и од износот на добиената државна помош:
-
SAIC доби највисока казна – 35.3% тарифа плус постоечката 10% увозна такса.
-
BYD се соочи со 17% царина.
-
Geely доби 18.8%.
Европа не беше едногласна
Одлуката за тарифите не беше едногласна – 10 земји гласаа “за”, 12 се воздржаа, а 5 земји гласаа “против”, вклучително и Германија. Токму таа сега е меѓу најгласните поддржувачи на алтернативни решенија.
„Без оглед на актуелните глобални случувања, мора да се разговара како да се намалат бариерите и нарушувањата во меѓународната трговија, наместо да се создаваат нови пречки,“ изјавија од германската автомобилска асоцијација VDA.
Минимални цени – фер компромис или нов предизвик?
Идејата за воспоставување минимални продажни цени има потенцијал да балансира меѓу заштитата на европските производители и фер третман на кинеските брендови. Сепак, предизвиците остануваат – дали ова решение ќе биде практично, како ќе се контролира, и дали ќе биде прифатено од сите засегнати страни?
Преговорите меѓу ЕУ и Кина можат да означат пресвртница во електромобилноста и глобалната трговија со ЕВ. Дали минималните цени ќе ги заменат царините или ќе останат само на хартија, допрва ќе видиме. Сепак, она што е сигурно е дека и двете страни се обидуваат да најдат поиздржливо и помалку конфликтно решение за иднината на електричната мобилност во Европа.