Кинеските ЕВ брендови земаат сериозен замав во Европа

Пред само една година, на почетокот на 2024 година, Tesla ја имаше титулата на најпродаван електричен бренд во Европа за 2023, а Model Y дури стана и најпродаван автомобил на целиот континент. Но, новите бројки за продажбата во февруари 2025 година покажуваат драматичен пад за американскиот бренд и силен напредок на кинеските конкуренти на клучните 28 пазари во Европа.

Продажбата на Tesla се намали за 44 проценти

Според податоците од Jato Dynamics, во февруари 2025 година Tesla продаде само 15.700 автомобили, во споредба со 28.100 истиот месец минатата година, што претставува пад од 44 проценти. Овој пад се случува во време кога пазарот на електрични возила во Европа порасна за 26 проценти, достигнувајќи вкупно 164.100 продадени возила.

Кинеските брендови, пак, продадоа 19.800 возила во февруари, надминувајќи ги резултатите на Tesla и јасно покажувајќи дека кинеските компании забрзано освојуваат значаен дел од европскиот автомобилски пазар.

Model Y и Model 3 со опаѓање на продажбата

Пазарниот удел на Tesla падна на 9.6 проценти, што е најниско ниво за месец февруари во последните пет години. Продажбата на Model Y опадна за дури 56 проценти, на само 8.800 примероци, додека продажбата на Model 3 опадна за 14 проценти на 6.800 примероци. Една од причините за падот е веројатно претставувањето на обновениот Model Y „Juniper“, што ги одложи купувачите додека новата верзија не пристигне во Европа.

VW и кинеските брендови ја користат шансата

Дали новиот Model Y ќе го подобри пазарниот удел на Tesla останува прашање, особено поради зголемената конкуренција од европските и кинеските брендови. BYD забележа раст од 94 проценти со 4.436 продадени возила, Polestar порасна за 84 проценти на 2.405 возила, додека XPeng со 1.034 продадени возила го зголеми својот резултат за 259 проценти во споредба со февруари 2024.

Volkswagen беше најуспешниот бренд во продажбата на електрични автомобили во февруари, со раст од 180 проценти и 19.600 продадени возила. Нивниот модел ID.4 беше третиот најпродаван електричен автомобил, веднаш зад Model 3 и Model Y, додека ID.7 и ID.3 ги зазедоа петтото и шестото место.

Со ваквиот развој, јасно е дека Tesla ќе мора сериозно да се справи со растечката конкуренција ако сака да ја задржи својата водечка улога на европскиот пазар за електрични автомобили.

 

Поврзани вести

Back to top button