Кинезите доминираат со 76% од глобалната продажба на ЕВ

Не е тајна дека кинеските автомобилски производители се лидери во производството и продажбата на електрични возила (ЕВ) и plug-in хибриди (PHEV). Но, она што е изненадувачки е фактот дека тие го постигнаа ова без да продадат ниту еден автомобил на американскиот пазар, вториот најголем и најпрофитабилен автомобилски пазар во светот. Како успеваат да го постигнат ова? Со фокусирање на скоро сите други поголеми региони.

Според податоците од Rho Motion, кинеските брендови сега контролираат неверојатни 76% од глобалниот пазар на електрични возила и приклучни хибриди. Ова е резултат на агресивното проширување на новите територии. Во Европа, нивниот удел се разликува од земја до земја, но тие особено забележале силни успеси на помалку развиените пазари ширум светот.

Прогрес во Европа

Во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, кинеските производители учествуваа со околу 4% од вкупната продажба на 578.000 електрични возила минатата година. Во Обединетото Кралство и Франција, нивниот удел е малку поголем, со 7% и 5% од вкупната продажба на ЕВ. Во Холандија, Шведска, Норвешка и Белгија, кинеските електрични возила сочинуваат 6%, 5%, 8% и 3% од пазарот. Сепак, нивното присуство е уште посилно во Шпанија и Австрија, каде што тие имаат 10% и 11% од вкупната продажба на ЕВ.

Извор Rho Motion

Доминирање на новоизникнати пазари

Надвор од Европа, кинеските производители на автомобили уживаат во уште поголем успех. Во Бразил, неверојатни 82% од сите електрични возила и plug-in хибриди продадени во 2024 година потекнуваат од Кина. Слично на тоа, тие имаат 77% удел на пазарот во Тајланд и 70% удел во Мексико. Тие исто така имаат 75% удел на пазарот на електрични возила и plug-in хибриди во Индонезија, 52% во Малезија, 74% во Непал и 64% во Израел. Популарни се и во Австралија и Нов Зеланд, каде што сочинуваат 26% и 15% од продажбата.

Дел од успехот на кинеските автомобилски производители се должи на фактот дека многу од овие земји немаат силна локална автомобилска индустрија, што им овозможува на кинеските брендови полесен пат до доминација на пазарот. Дополнително, кинеската индустрија за електрични возила ужива во значајни субвенции и финансиска поддршка од владата, која достигна 231 милијарда долари од 2009 до крајот на 2023 година. Оваа значајна финансиска поддршка им овозможува на кинеските ЕВ и PHEV да бидат поефтини од оние на традиционалните производители, што им дава конкурентна предност.

Поврзани вести

Back to top button