Alfa Romeo Giulia SWB е уникатен и еднократен проект на Zagato
Каросериската компанија Zagato изработи специјален модел на Alfa Romeo Giulia во чест на 100-годишнината од првата соработка на двете марки
Zagato ја претстави од Alfa Romeo Giulia SWB, еднократен автомобил со специјално дизајнирана каросерија да ја прослави 100-годишнината од првата соработка меѓу двете компании. Моделот, кој ќе биде во сопственост на германски колекционер, е базиран на Alfa Romeo Giulia, но доаѓа со скратено меѓуоскино растојание, купе каросерија со две врати изработена по нарачка и битурбо V6 добиен од GTAm поврзан со шестстепен мануелец.
Базиран на Giulia Quadrifoglio
Додека претходно се очекуваше Alfa Romeo Giulia SWB Zagato да биде модел со ограничено производство, италијанската дизајнерска куќа јасно стави до знаење дека станува збор за еднократна конструкција. Проектот започна во 2021 година, точно 100 години по Tipo G1 кој беше прва соработка помеѓу Zagato и Alfa Romeo. Уникатното возило му припаѓа на германски клиент кој поседува многу модели на Alfa Romeo, вклучувајќи ги 8C Competizione и S.Z., плус неколку Aston Martin Zagato од модерната ера.
Донаторот за оваа конструкција е Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Zagato го скрати меѓуоскиното растојание и ги прилагоди надвиснувањата на архитектурата на Giorgio, додека ги надгради основите до спецификацијата GTAm. Ова значи дека моделот е придвижуван од битурбо 2,9-литарски V6 бензинец, кој најверојатно произведува 540 КС како кај GTAm, иако во овој случај силата се пренесува на задните тркала преку шестстепен мануелен менувач. И покрај фактот дека Alfa Romeo Giulia SWB го дели најголемиот дел од своите основи со главните Giulia и Stelvio, каросеријата е целосно нова.
Впечатлив дизајн
Предниот дел е исклучително агресивен, комбинирајќи ги ниско поставените LED светла кои потекнуваат од Alfa Romeo Tonale со голема скудето решетка опкружена со пар масивни влезови на браникот и дополнителен отвор на силно извајаната вентилирана хауба. Има и сплитер од карбон што го истакнува спортскиот изглед. Резултатот ја има бруталноста на SZ од 90-тите, иако е многу позаоблен во споредба со оригиналот.
Преминувајќи кон профилот, предните браници имаат странични жабри, триаголната значка Quadrifoglio и амблемот Zagato. Алуминиумските тркала со централно заклучување со пет краци исто така се добиени од GTAm, иако во сребрена завршница (наместо црна) со жолти клешти на сопирачките. Меѓуоскиното растојание е значително пократко во споредба со седанот Giulia, со две големи врати со скриени рачки на вратите. Пропорциите потсетуваат на купе-моделите на Zagato од минатото, поради долгата хауба и опаѓачката линија на покривот што води до опашката за брзо враќање низ изразените раменици.
Задниот дел се одликува со дизајнот на Kamm-tail сличен на гамата TZ на Alfa Romeo дизајнирана од Zagato, нагласени со тенка LED лента. Некои би рекле дека задните светла потсетуваат на Aston Martin, што е разбирливо ако се земе предвид вмешаноста на Zagato со дизајнерскиот јазик на британската марка. Други карактеристики вклучуваат големиот двокатен дифузер со централно поставени двојни издувни цевки и покривот кој е препознатлив дизајнерски елемент на Zagato и се протега до наклонетото задно ветробранско стакло.
Ентериерот ја задржува уникатноста
Внатрешноста е обложена со карбонски влакна, задржувајќи го распоредот на контролната табла на Giulia. Комбинира црна кожа со зелени акценти и шевови, што одговара на надворешната нијанса која изгледа како Montreal Green бојата на GTAm. Таблата со инструменти „Cannocchiale“ има мешавина од аналогни и дигитални мерачи, додека зад црниот панел најверојатно се крие екран на допир за инфозабава. Воланот со копчето старт-стоп, контролите за климатизација и алуминиумскиот менувач за мануелниот менувач се директно добиени од Giulia, но другите карактеристики се направени по нарачка како картичките на вратите од карбон. Очекувано, кабината има конфигурација со две седишта, со седишта со корпи од карбонски влакна со амблем Z на интегрираните потпирачи за глава.
Дизајнот на специјално дизајнираниот модел го презеде Zagato поддржан од Алехандро Месонеро, шефот на Centro Stile Alfa Romeo и неговиот тим дизајнери. Сепак, целата развојна и производствена работа беше извршена целосно од миланското ателје „без надворешна поддршка“. Поради оваа причина, Zagato споменува дека значките на Alfa Romeo на автомобилот се „само за описни и промотивни цели и изборот на Zagato да црпи инспирација од Alfa Romeo S.Z.“.
Врска меѓу двете марки
Зборувајќи за моделот, Алехандро Месонеро рече дека „совршено се вклопува во историскиот пат на двата марки каде што првата цел беше и е да се комбинира убавината со перформансите“, додавајќи дека „Филозофијата на оваа нова СЗ 2023 е онаа на 1960-тите, со тело управувано од едноставноста, аеродинамиката и леснотијата“.
Уникатниот модел е фотографиран на патеката „Ла Писта“ во Аресе, во близина на музејот Alfa Romeo, пред да му биде предаден на сопственикот. Андреа Загато, извршен директор на миланската компанија забележува дека тука се родени Alfa Romeo Giulietta SZ и Giulia TZ.
Италијанската дизајнерска куќа не ја откри цената на еднократниот Alfa Romeo Giulia SWB Zagato, иако очекуваме дека ќе биде доста висока. Еднократната природа на моделот, неговата каросерија направена по нарачка и обемните модификации на подлогата на Giulia се повеќе од доволни за да се оправда извонредната цена, како и со другите високо колекционерски специјалитети кои доаѓаат со потписот на Zagato.