Alpine го претстави најновиот адут – A390
Alpine A390 пристигнува во Европа како електричен fastback со три мотори, до 555 километри домет и спортски дизајн

Француската спортска марка Alpine, дел од Renault Group, ја претстави сериската верзија на својот целосно електричен fastback модел – Alpine A390. Како дел од визијата за создавање на „Dream Garage“, A390 го спојува духот на класичниот A110 со практичноста на современ семеен автомобил и го отвора ново поглавје во електричната мобилност.
Спортски дизајн во практична петвратна форма
Дизајнерски инспириран од лесниот купе A110, Alpine A390 го задржува спортскиот карактер преку ниската и аеродинамична силуета, остри линии и LED светлосни потписи на предниот и задниот дел. Иако некои елементи од концептот A390_β се поумерени во сериската верзија, моделот сè уште нуди моќно и уникатно визуелно присуство, достапно во две изведби – GT и GTS.
Со должина од 4.615 mm, A390 е пократок и понизок од Tesla Model Y, поставувајќи се помеѓу хечбек и компактен SUV. Возилото се потпира на 20- и 21-инчни тркала и има клиренс од 152 mm, што му овозможува удобност и на неасфалтирани патишта.
Кабина со врвна технологија и премиум материјали
Во внатрешноста, A390 нуди пет седишта и амбиент инспириран од Renault Megane E-Tech, но со Alpine детали како што се спортскиот волан, централната конзола и посебни финиши. GTS изведбата нуди Sabelt спортски седишта обложени со Nappa кожа и премиум аудио систем Devialet со 13 звучници и 850 вати. Просторот за багаж од 532 литри го заокружува практичниот аспект на моделот.
Технологија, перформанси и звучна емоција
A390 се базира на AmpR Medium платформата, но Alpine вметнува сопствени механички компоненти и софтверски решенија за подобрена агилност. Главната атракција е тримоторниот погон – еден мотор напред и два назад – со активна распределба на вртежен момент. GT верзијата испорачува 396 КС и 650 Nm, додека GTS нуди импресивни 463 КС и 808 Nm. Убрзувањето од 0 до 100 km/h е постигнато за само 3,9 секунди.
Двете изведби користат 89 kWh батерија со домет од 520 до 555 km според WLTP и поддржуваат DC полнење до 190 kW. Достапна е и функцијата „Overtake“, која привремено го зголемува излезот на моторот за 10 секунди, како во видео-игра. За уште повеќе емоции, A390 нуди две звучни профили – „Daily“ и „Sport“ – со синтетички звук на мотор за реалистично спортско искуство.
Европска премиера во 2025
Продажбата во Европа започнува во последниот квартал од 2025 година. Цените не се финализирани, но се очекува GT да чини околу 60.000 фунти, а GTS околу 70.000 фунти, што го позиционира A390 како директен конкурент на Porsche Macan EV, BMW iX2, Tesla Model Y и Cupra Tavascan.
Иако беше планиран за лансирање во САД во 2027 година, воведувањето на трговски тарифи ги стави тие планови во мирување. A390 се произведува целосно во Франција – со финален склоп во Dieppe, електрични погони од Cleon и батерии произведени во Dunkirk и Douai.
Најава за електричниот A110
За време на претставувањето на A390, Alpine најави и нова генерација на A110 – легендарниот спортски модел кој наскоро ќе добие електричен наследник. Со модерни LED светла и карактеристични линии, новиот A110 ќе ја продолжи традицијата на брендот во новата електрична ера.