fbpx

Автомобилите постепено се претвораат во шпиони

Производителот на автомобили може да знае повеќе за сопственикот на возилото отколку неговите најблиски

Автомобилите постепено почнуваат да ги контролираат животите на возачите, не само по нивното однесување на патот, туку и од каде одат и со кого се среќаваат.

Ова го анализира The Washington Post, посочувајќи дека автомобилите постепено се претвораат во софистицирани компјутери на тркала. Тие имаат огромен пристап до личните податоци на луѓето, а нивните информации сега се блиску до 100%. Анализата, исто така дава примери.

Американецот Даниел Дан се подготвувала да ја купи Honda Fit, но го привлекло вниманието на точка во договорот, која му се видела чудна. Компанијата која го обезбедува возилото го известува дека секогаш ќе ја следи локацијата на автомобилот. Денг го потпишува договорот, бидејќи нема што да крие – тој води сосема обичен начин на живот, користи автомобили за одење на работа, до продавница и за посета на курс по јога.

Автомобилите

-Во Honda очигледно ги проучувале моите патувања и установиле дека сум прилично скромен човек, објаснува Американецот. Излегува дека, сепак, и други компании собираат податоци за своите клиенти, кои продавници ги посетуваат, каква музика слушаат, колку гориво ставаат во автомобилите, со кој се среќаваат и дури колку тежат. Возачот самиот дури и не знае што информации тој ги акумулира во автомобилот. Истите информации може да донесат дополнителни профити на производителите ако се делат со одредени даватели на услуги. Самите компании тврдат дека информациите на нивните клиенти се чуваат безбедно и не се откриваат, но ова е нешто што тешко може да се верува.

Една студија на ABI Research вели дека 78 милиони возила работат на патот со вградени системи за пренос на податоци. Во 2021 година, околу 98% од автомобилите што ќе се продаваат во САД и Европа ќе бидат опремени со слични технологии. Случајот на Даниел Дан е причина неколку американски јавни организации да побараат одговор со она што се случило со информациите на купувачот. Јапонскиот производител одби да одговори и беше оправдано со стандардната формулација во договорот, според кој податоците на клиентите остануаат тајни.

Според Рајан Кало, професор по право во Вашингтонскиот универзитет, автомобилските компании не само што сакаат да ги продадат своите автомобили, но и да се натпреваруваат успешно со Google и Apple. За таа цел тие собираат огромни маси на информации кои порано или подоцна ќе бидат откупени на некој начин. И тоа ќе предизвика штета за потрошувачите.

Самите производители на автомобили засега ги објаснуваат случувањата со желба да ги подобрат карактеристиките на возилата и најмногу на нивните системи за безбедност, на тој начин да го намалат бројот на несреќи и на смртните случаи на патот. Општо земено стандарден одговор кој не изгледа задоволително.

Поврзани вести

Back to top button