fbpx

BMW ја претстави новата Серија 5

Баварскиот гигант BMW ја претстави новата генерација на својата Серија 5 која за првпат пристигнува и во целосно електрична верзија

Oсмата генерација на BMW Серија 5 го забележа своето деби, а новата итерација на седанот е веројатно најважната во 51-годишната историја на моделот, бидејќи е првата што се нуди со електричен погон.

Електричниот i5 и Серија 5 со погон на согорување се лансираат заедно бидејќи, настрана погонските склопови и решетки, сепак стсанува збор за ист автомобил. И двата модели се базирани на платформата CLAR на BMW, наместо на архитектурата на новата генерација Neue Klasse која нема да биде подготвена до 2025 година. Но, и покрај тоа пристигнува со изобилие на нова технологија.

BMW i5

Иако Серија 5 го задржува погонот со внатрешно согорување сепак, очекувано, BMW особено внимание му посветува на електричниот модел, објавувајќи фотографии исклучиво од i5. За почеток достапен во две верзии, BMW i5 ќе се нуди во варијанта eDrive40, како и i5 M60 xDrive. Нешто подоцна се очекуваат и други варијанти.

Поевтината варијанта со себе носи 340 КС и 400 Nm, кои можат да ве „катапултираат“ од место до „стотка“ за 6 секунди и има максимална брзина од 193 км/ч. Оние кои ќе го изберат M60 ќе добијат дополнителни 261 КС од вториот мотор поставен напред што ја крева вкупната моќност на 601 КС и 795 Nm и го намалува времето на спринт на само 3,8 секунди, пред да достигне максимална брзина од 230 километри на час. Но, за да ја активирате целосната моќност во M60 (или eDrive40 со опционален M Sport комплет) треба да држите ја лопатка за менување на воланот означена со „Sport Boost“ најмалку 0,8 секунди.

Двете верзии имаат топлинска пумпа, го имаат истиот пакет батерии од 84,3 kWh и можат да се полнат со капацитет од 11 kW AC или 205 kW DC.

Но, местото каде што двата модели се разликуваат е во опсегот: eDrive 40 од 2.230 кг поставен на 19-инчни тркала се проценува дека ќе испорача помеѓу 497 и 582 км, а помоќниот M60 кој тежи 2.380 кг, ќе може да помине помеѓу 455 и 516 километри.

Погон со внатрешно согорување

Оние кои се уште не се подготвени да ја изберат електричната Серија 5, не се заборавени од страна на BMW, иако не може целосно да се побегне од струјата. Plug-in хибридната Серија 5 се придружува на гамата во 2024 година, а поставата за Европа ја сочинуваат три модели, еден бензински и два дизелски.

BMW 520i Sedan пристигнува со моќност од 208 КС, додека BMW 520d Sedan се одликува моќност од 197 КС. Истиот модел добива погон на сите четири тркала со што се добива BMW 520d xDrive кој ја има истата моќност како и верзијата со погон на задните тркала. Сите модели со мотор на внатрешно согорување доаѓаат стандардно со новиот осумстепен Steptronic спортски менувач, вклучително и лопатки на управувачот и Sport Boost опција со M Sport пакетот.

За жал за традиционалистите во Европа е што, во моментов, нема да го добијат стариот добар шестцилиндричен мотор во Серија 5. Тој засега е достапен само „преку барата“, односно на американскиот пазар. Во САД BMW ќе ги лансира моделите 530i, 530i xDrive и 540i xDrive. 3,0-литарскиот TwinPower шестцилиндричен агрегат со 380 КС во 540i xDrive произведува 41 КС повеќе од моторот што го заменува, додека вртежниот момент се зголемува за 71 Nm за вкупни 521 Nm и може да достигне дури 540 Nm со хибридниот систем од 48 волти. Оваа комбинација резултира со 4,7 секунди од нула до „стотка“, што е подобрување за 0,1 секунда во однос на минатогодишниот 540i xDrive.

Традиционална форма

Излезната моќност на бензинските мотори на BMW не се единствените работи што се зголемија. Каросеријата што ја делат и Серија i5 и 5 порасна во секоја димензија, особено во должина, за 86,4 милиметри и сега изнесува 5.060 милиметри. Од тоа, 2.995 мм отпаѓа на меѓуоскиното растојание, што е за 20 поголемо од претходно.

BMW ја опишува новата „Петка“ како „поприсутен и поелегантен од Серија 3, а подинамичен и поспортски од Серија 7“. Иако е очигледно помодерен, атлетски дизајн од стариот, опремен со кул рачки на вратите што се вклопуваат во рамна површина и означен со „5“ со превиткувањето Hofmeister на столбот C, Серија 5 е сепак многу традиционален седан. И тоа е важно за електричната верзија: идентификаторите на i5 се ограничени на дизајнот на тркалата, значките и празната решетка. Опционалната осветлена решетка сигурно ќе биде популарна опција кај двата автомобили.

Најновиот екран на iDrive и оперативниот систем

 

Со оглед на тоа што старата Серија 5 е блиску до заминување, BMW никогаш не се мачеше да ја ажурира со новиот пакет со инструменти на широк екран/систем за инфозабавни екрани што го примени на други модели минатата година. Така, поставувањето на заоблен екран – во овој случај, кластер од 12,3 инчи што се вметнува во медиумски дисплеј од 14,9 инчи – го има своето деби во Серија 5, заедно со најновиот оперативен систем iDrive 8.5 на BMW.

BMW Серија 5

BMW навестува дека распоредот на екранот кој е попријатен за корисникот, контролата со гестови и силната гласовна поддршка значи дека неговиот ротационен контролер iDrive не е неопходен.Сепак ротацискиот контролер iDrive сè уште е на конзолата, сместено помеѓу модерните вегански кожни седишта, кои се придружуваат на списокот со опции заедно со полн панорамски покрив за прв пат.

Техника и технологија

Ги спомнавме електричниот погон и iDrive 8.5, но има многу повеќе технологија во новата Серија 5, вклучувајќи пристап до платформата AirConsole која им овозможува на патниците да преземаат и играат игри, иако само кога автомобилот е во мирување. Купувачите на i5 ја добиваат и лентата за интеракција чувствителна на допир од Серија 7, која се протега низ контролната табла и ви овозможува да го контролирате климатскиот систем, но секој што ќе се одлучи за бензин и ќе ја сака истата технологија ќе мора да плати дополнително.

BMW Серија 5

И во 2023 година, очигледно има некои автономни гаџети за покривање, иако не и технологијата на Ниво 3 со автономно возење, олеснета од Lidar. Наместо тоа, G60 Серија 5 добива опционален асистент за автопат кој овозможува возење без раце со брзина до 137 км/ч и ќе ја менува лентата кога возачот ќе погледне во еден од ретровизорите да го потврди маневарот предложен од автомобилот. Серија 5 доаѓа стандардно и со целосно автоматизиран систем за паркирање.

Управување со задна оска, i5 добива дополнителна помош

За среќа, дел од технологијата на новата Серија 5 е всушност фокусирана на подобрување на искуството при физичко возење на автомобилот. Основното поставување на шасијата е речиси исто како порано, но сега секој модел добива спортско управување со променлив однос.

Веројатно за да помогнат во справувањето со загрижувачките 25 проценти зголемување на масата во однос на автомобилите со внатрешно согорување, електричните варијанти имаат воздушно потпирање на задната оска и амортизери, кои обезбедуваат дополнителен слој на хидраулично амортизирање при навигација по нерамни патишта или при превртување на десната педала патишта.

И набргу по лансирањето, i5 M60, кој веќе доаѓа стандардно со управување на задната оска, ќе биде достапен со активна стабилизација на тркалата што користи електрични мотори за контрола на рол-барот. Го видовме ова на BMW и порано, но за G60 добива надградба на помоќни 48-волти електрична енергија.

Toa е се засега кога станува збор за новата Серија 5, но наскоро се очекува многу повеќе, вклучително и верзиите Touring на бензински и електричен погон, plug-in хибрид и хибрид M5 со најмалку 710 КС.

Поврзани вести

Back to top button