Дизел моделите на Toyota во Европа ќе работат со нефосилно гориво
Toyota прави сериозни напори и вложувања за да го продолжи животниот век на моторите со внатрешно согорување
Toyota објави дека од првиот квартал на 2023 година, Land Cruiser и Hilux во Западна Европа со погон на дизел ќе бидат компатибилни со HVO100, нефосилно гориво направено од 100 проценти обновливи извори.
SUV моделот Land Cruiser 150 и пикапот Hilux – вклучувајќи ја и варијантата GR Sport – ќе се приклучат на семејството лесни комерцијални возила на Proace развиено со Stellantis, кое веќе е компатибилно со горивото HVO100.
За оние кои не се запознаени со материјата, името HVO100 значи „хидрирано растително масло“, што значи дека може да се произведе или од растителни масла (палма, семе од репка) или од отпадно масло за јадење. Сепак, тој го исполнува европскиот стандард за квалитет EN 15940 за парафински дизел, додека има поголем цетански број и помала содржина на сулфур/ароматика од обичниот дизел.
Прилагодувања на моторот
Со цел нивниот дизел мотор да биде компатибилен со HVO100 кој е помалку густ од дизелот, Toyota направи прилагодувања на системот за вбризгување гориво за зголемен волумен на гориво. Производителот на автомобили сугерира дека користењето на HVO100 „не бара посебно дејство од клиентот“ и „не влијае на способноста на возилото да работи на стандарден дизел“. Сепак, тој носи скромно зголемување на максималната моќност на моторот, иако Тојота не ги наведе бројките.
Ако се прашувате каде некој го наоѓа ова дизел гориво без фосили, во Европа веќе има околу 1.000 пумпи за гориво кои снабдуваат HVO100 на бензинските пумпи низ Белгија, Данска, Финска, Естонија, Латвија, Литванија, Холандија, Норвешка и Шведска. Toyota верува дека како што повеќе возила ќе бидат компатибилни со HVO100, производството ќе се зголеми од сегашните 4 милиони тони годишно на 15,5 милиони тони годишно до 2030 година.
Покрај стратегијата за електрификација, Toyota и другите јапонски производители на автомобили беа доста активни во тестирањето на алтернативни горива во обид да го одржат моторот со внатрешно согорување жив подолго време. Toyota користи експериментални тркачки автомобили за тестирање на мотори на водород и јаглеродно неутрални горива, кои потенцијално би можеле да завршат да се користат од сериски возила во иднина.