Дизел моторите умираат, а Toyota веќе ја избра неговата замена

Toyota предвидува дека по 2030 година водородот ќе ја замени дизел технологијата. Чисто гориво, долг опсег и иднина без емиси

Во време кога дизел моторите постепено губат битка со строгите еколошки регулативи, Toyota веќе го гледа нивниот наследник – водородот. Компанијата верува дека ова гориво ќе стане реална и одржлива алтернатива по 2030 година, кога побарувачката за дизел ќе почне значително да опаѓа.

Крајот на дизелот е поблизу отколку што мислиме

Според вицепретседателот на Toyota Australia, Шон Хенли, дизел моторите и понатаму ќе имаат своја улога во следната деценија, особено во сегментите на пикапи, комбиња и SUV модели. Но, на подолг рок, водородните горивни ќелии ќе ја преземат нивната улога.

„Дизелот нема да исчезне веднаш, но по 2035 година, верувам дека водородот ќе го замени. Тоа е чисто гориво, има одличен опсег и ќе стане достапно кога инфраструктурата ќе се развие,“ изјави Хенли.

Во Австралија, дизел моторите сè уште доминираат – речиси половина од сите продадени возила на Toyota во земјата користат дизел, вклучувајќи ги моделите Hilux, LandCruiser, Prado, HiAce и Fortuner. Но, според Toyota, тоа нема да трае вечно.

Водородот како клучна алтернатива

Хенли очекува пораст на продажбата на водородни возила помеѓу 2030 и 2035 година, кога технологијата ќе стане поевтина и инфраструктурата поразвиена.

Toyota веќе активно инвестира во оваа технологија преку водородниот Mirai, како и во развој на водородни мотори со согорување, кои комбинираат класичен механички карактер со еколошка ефикасност.

„Водородот е иднината. Тој нуди чисто возење, долг опсег и можност за брзо полнење, нешто што електричните батерии сè уште не можат целосно да го постигнат,“ додава Хенли.

Toyota

Поделени стратегии во автомобилскиот свет

И додека Toyota двојно инвестира во водородот, поголемиот дел од глобалните производители – меѓу нив Volkswagen, Mercedes-Benz и Ford – се фокусираат речиси исклучиво на батериските електрични возила (BEV).

Главниот предизвик за водородот останува инфраструктурата, која во моментов е во зачеток и бара големи вложувања. Сепак, Toyota е уверена дека со здружени напори меѓу индустријата и владите, водородната економија ќе стане реалност.

Со вакви најави, Toyota уште еднаш покажува дека не планира да ја следи толпата, туку да ја води. Ако нивните прогнози се остварат, водородот би можел да стане новото дизел гориво на иднината – чисто, тивко и моќно.

Поврзани вести

Back to top button