Електричните возила на Opel и DS ќе се произведуваат во Италија
Групацијата Stellantis планира да ги произведува новите електрични возила за марките Opel и DS во фабриката во Мелфи, Италија
Stellantis ќе произведува нови целосно електрични модели за брендовите DS и Opel почнувајќи од 2024 година, пренесува Automotive News Europe, додека групата ги реконструира распределбите на моделите за своите европски фабрики.
Моделите ќе се произведуваат во Мелфи, јужна Италија. Производството треба да започне до крајот на 2024 година за моделот DS, со кодно име D85 и потенцијално наречен DS 9 Crossback, покажуваат барањата за понуди (RFQ) до добавувачите.
Се очекува моделот да биде фастбек со средна големина со пет врати со повисока позиција на седење слична во пропорциите на Citroen C5 X долг 4800 mm, кој се произведува во Кина.
На почетокот на 2025 година ќе следува сестрински модел кој ќе биде замена за Opel Insignia, а кој беше развиен кога General Motors беше сопственик на Opel во средината на 2010-тите. Новиот електричен автомобил со средна големина се развива под кодното име OV85 проектот.
STLA Medium платформа
Stellantis, која беше формирана во јануари 2021 година по спојувањето на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles, има 24 фабрики за склопување во европскиот регион, вклучително и една во Русија.
Извршниот директор Карлос Таварес вети за време на процесот на спојување дека нема да ги затвора фабриките и предводничките модели на Opel и DS ќе помогнат да се зголеми употребата на капацитетите на фабриките во Италија.
Автомобилите ќе бидат базирани на нова архитектура наречена STLA Medium. Дизајнирана за премиум возила и дефинирана од Stellantis како „BEV по дизајн“, што значи дека е замислен главно за возила на батерии, но исто така може да ги поткрепи варијантите со внатрешно согорување на пазарите и регионите на кои тоа ќе им биде потребно.
Возилата базирани на STLA Medium ќе бидат долги од 4350 до 5000 милиметри, ќе имаат батерии од 87 до 104 kWh и ќе понудат досег до 700 километри, соопшти компанијата минатата година во својата презентација за EV Day.
Во најавата за нова инвестиција за Мелфи во јуни 2021 година, Stellantis рече дека четирите нови модели што ќе бидат распределени таму ќе бидат целосно електрични.
Нови модели на Lancia, DS
Останатите два модели планирани за Мелфи се целосно електрична замена за компактниот теренец DS 7 Crossback, со кодно име D74, кон крајот на 2025 година; и „роднински“ модел за Lancia со кодно име L74 што најверојатно ќе се вика Aurelia, изјави извршниот директор на Lancia, Лука Наполитано минатата година.
Според документите, Stellantis ќе произведува просечно 90.000 единици годишно од четирите целосно електрични модели помеѓу 2026 и 2029 година во Мелфи.
Тоа најверојатно ќе значи дека ќе бидат потребни дополнителни производи, како и континуирано производство на сегашните модели со внатрешно согорување, за да се пополни инсталираната моќност на фабриката од 400.000 единици годишно.
Во својата изјава, портпаролот на Stellantis рече дека „Мелфи во 2024 година ќе започне со производство на четири нови електрични модели со повеќе брендови и посебна линија за склопување на батерии“.
Портпаролот одби да ги идентификува марките и моделите што треба да се изработуваат во Мелфи, како и другите производствени распределби во Европа.
Fiat Panda се сели во странство
Мелфи моментално го произведува малиот SUV Fiat 500X, лансиран во 2014 година, како и Jeep Renegade (исто така лансиран во 2014 година) и Compass, лансирани во 2016 година. Дел од производството на Renegade се извезува во Северна Америка.
Производството во Мелфи, кое има 6.700 вработени, се намалило за 29 отсто во 2021 година на 163.646 возила, што е помалку од половина од производството во 2018 година од 339.865. Во последниве години, производството на Мелфи достигна врв на 393.000 единици во 2015 година, покажуваат бројките од синдикатот FIM-CISL.
Додека моделите на Opel и DS ќе се преселат во Италија, другите модели од поранешната FCA ќе се произведуваат надвор од земјата. Така, според одредени извори, надвор од Италија ќе се произведуваат наследникот на Fiat Panda кој се очекува да биде произведуван или во Крагуевац, Србија или Трнава, Словачка.
Потоа, следната генерација на Lancia Ypsilon, првиот следен нов производ на брендот по повеќе од една деценија, ќе биде произведуван почнувајќи од 2024 година во Сарагоса, Шпанија. Сегашниот Ypsilon, лансиран во 2011 година, е изграден во Тичи, Полска.