ЕУ ги ублажува строгите CO2 регулативи

ЕУ ги ублажува целите за емисија на CO2, со што автомобилските производители добиваат дополнителни две години да ги исполнат

Европскиот парламент одобри попуштање на строгите регулативи за емисија на CO₂ гасови за автомобили и лесни комерцијални возила, со што европските автомобилски производители добиваат дополнителни две години за усогласување со зададените цели. Одлуката е поздравена од индустријата како олеснување во време кога транзицијата кон електрични возила сè уште не е рамномерна.

Наместо казни, „време за дишење“

Според новите правила, производителите ќе можат да ги исполнат целите за емисија на CO₂ врз основа на просек за периодот 2025–2027, наместо само за 2025 година. Одлуката беше донесена со 458 гласа „за“, 101 „против“ и 14 воздржани во Европскиот парламент.

Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, ја поддржа промената, нарекувајќи ја „време за дишење за европската автомобилска индустрија“, која се соочува со силна конкуренција од кинеските и американските производители на електрични возила.

15 милијарди евра казни избегнати?

Автомобилските гиганти како Volkswagen, Stellantis и Renault се најголемите добитници од новата регулатива, бидејќи заедно сочинуваат над 50% од новите регистрации на возила во ЕУ. Според проценките, тие ќе се соочеа со казни до 15 милијарди евра доколку строгите CO₂ цели влезеа во сила веќе оваа година.

Иако можноста за здружување со компании кои се подалеку во енергетската транзиција, како Tesla, постоеше, постоеја и загрижености дека таквите договори би биле прекумерно во корист на конкуренцијата, особено од Кина.

Критики: Индустријата имаше доволно време

Критичарите на новата одлука тврдат дека автомобилската индустрија имала седум години за подготовка и дека бројката од 15 милијарди евра во казни е преувеличена. Сепак, VW признава дека и со одложувањето, 2025 година ќе биде предизвик.

Новата регулатива претставува баланс помеѓу амбициите за зелена транзиција и реалноста на пазарот, каде европските производители сè уште се борат да ги достигнат конкурентите на полето на електромобилноста.

Поврзани вести

Back to top button