ЕУ воведе нови правила за сајбер безбедност поради новите возила
Според една неодамнешна студија, потенцијалните закани за сајбер безбедноста се неизбежни со модерните автомобили
Современите автомобили се полни со камери и високотехнолошки сензори за поддршка на мноштвото системи за наша безбедност и удобност. Сепак, целата оваа технологија ги прави потенцијална цел за хакери и сајбер напади. Оваа закана сериозно ја сфаќаат Обединетите нации и Европската унија, кои воведоа строги правила за сајбер безбедноста во автомобилите.
Сите нови возила што се продаваат во Европската унија од 7 јули 2024 година наваму треба да се усогласат со регулативите на ОН R155 и R156 кои веќе се во сила за одобрување на нови модели од јули 2022 година. Накратко, R155 бара систем за менаџирање со автомобилските производители, додека R156 гарантира дека ажурирањата на софтверот на возилото се побезбедни од закани за сајбер безбедноста.
Оваа промена принуди неколку производители на автомобили да ги прекинат постарите модели од нивната постава на Стариот континент, при што трошоците за надградба на нивната електроника се сметаат за превисоки. Меѓу жртвите на регулативите за сајбер безбедност се VW Up!, VW Transporter 6.1, Porsche Macan со погон на согорување и Porsche 718 Boxster и Cayman.
Списокот, наводно, ќе расте со дополнителни модели што ќе бидат отстранети од Audi, Renault и Smart. Сепак, други производители на автомобили како Mercedes-Benz тврдат дека се добро подготвени за новите регулативи кои нема да влијаат на нивното портфолио.
Новите ЕВ се шпионски машини?!
Говорејќи за германскиот весник Handelsblatt за модерните автомобили, економистот Мориц Шуларик рече: „Станува збор за чувствителни податоци што може да се отстранат – особено кај електричните автомобили. Од перспектива на разузнавачките агенции, овие автомобили, со многуте сензори и камери, не се ништо друго туку шпионски машини на четири тркала“.
Според неодамнешната студија насловена „Автомобилска сајбер безбедност“ спроведена од Германскиот центар за управување со автомобили (CAM) и софтверската компанија со седиште во САД Cisco Systems, заканите за сајбер безбедноста се „неизбежни“ со тоа што модерните автомобили се ранливи на сајбер напади.
Во изјава за Deutche Welle, директорот на CAM, Стефан Брацел, и еден од авторите на студијата, рече: „Со ширењето на софтверски дефинирани возила, електромобилноста, автономното возење и меѓусебно поврзаниот синџир на снабдување, сајбер ризиците дополнително ескалираат“.