Германија пак воведува субвенции за да ја спаси автоиндустријата

Германија ќе издвои 3 милијарди евра за субвенции до 2029 година. Купувачите ќе добиваат до 4.000 евра за нови електрични возила под 45.000 евра.

Германија планира повторно да ги воведе државните субвенции за купување на електрични возила, две години по нивното укинување – мерка која предизвика нагло опаѓање на продажбата на ЕВ моделите. Новата програма ќе стартува во јануари 2026 година и ќе биде насочена кон домаќинства со ниски и средни приходи.

Поддршка за пристапна електрична мобилност

Новата владина иницијатива доаѓа во клучен момент за европската автомобилска индустрија, која се соочува со американски тарифи на увозот и растечка конкуренција од Кина.
Германскиот канцелар Фридрих Мерц објави дека државата ќе издвои 3 милијарди евра за поттикнување на продажбата на возила со нулта емисија во периодот од 2026 до 2029 година.

Субвенциите ќе изнесуваат до 4.000 евра за купување ново електрично возило со цена под 45.000 евра, што е значително помал лимит од претходната програма, каде границата изнесуваше 65.000 евра.

Без поддршка за хибриди, но со вклучени половни ЕВ модели

Во рамките на новиот план приклучните хибриди (PHEV) нема да добијат финансиска поддршка, но за првпат ќе бидат опфатени и половните електрични возила, со цел да се поттикне поширока достапност на пазарот.

Според германските медиуми, се разгледува и лимит на приходи од околу 45.000 евра годишно за купувачите кои ќе можат да аплицираат за субвенција.

Фокус на европското производство

Генералниот секретар на Социјалдемократската партија, Тим Клусендорф, изјави дека „секој мора да може да си ја дозволи електричната транзиција“ и дека програмата ќе биде дизајнирана така што ќе ја поддржи германската и европската автомобилска индустрија.

„Иднината е електрична – и сакаме таа да биде создадена во Германија,“ додаде Клусендорф. Ова упатува дека субвенциите можеби ќе бидат ограничени на европските брендови, иако официјална потврда сè уште нема.

Враќање на поддршката по пауза од две години

Претходната програма за субвенционирање на електрични возила во Германија беше активна од 2016 до 2023 година и исплати речиси 10 милијарди евра на купувачите. Но, поради буџетски ограничувања, програмата беше укината, што доведе до пад на продажбата на електрични возила за 28% во 2024 година.

Со новата иницијатива, германската влада се надева дека ќе го врати интересот кај купувачите, ќе ја поттикне домашната автомобилска индустрија и ќе обезбеди поодржлив транспортен систем за следната деценија.

Поврзани вести

Back to top button