Глобалната ЕВ продажба се очекува да порасне за 30% во 2025
Индустриските аналитичари мислат дека електричните возила ќе сочинуваат една шестина од пазарот на автомобили следната година и покрај тоа што некои производители на автомобили ги намалуваат плановите за ЕВ
И покрај тоа што некои автопроизводители го намалуваат темпото на електрификација, тврдејќи дека побарувачката е премногу слаба, реномираните индустриски аналитичари предвидуваат дека продажбата на електрични возила ќе порасне за 30 проценти во 2025 година.
Експертите од S&P Global Mobility предвидуваат дека продажбата на електрични возила ќе достигне 15,1 милиони единици следната година, со што нивниот пазарен удел ќе достигне 16,7 проценти од глобалната продажба на автомобили. Иако конечните бројки за 2024 година сè уште не се достапни, проценките ја ставаат продажбата на 11,6 милиони ЕВ, давајќи им 13,2 проценти пазарен удел.
Индија ќе расте, но САД зависи од политиката на Трамп
Според студијата, растот ќе варира драматично од регион до регион и ќе биде под влијание на многу фактори, вклучувајќи ја и владината политика, царините и поттикнувачките мерки, како и достапноста на соодветна инфраструктура за полнење.
Се очекува електричните автомобили да сочинуваат само 7,5 проценти од вкупната продажба во Индија, на пример, иако годишната промена од 117 проценти значи дека тие брзо напредуваат.
Во САД, се предвидува продажбата на ЕВ да порасне за 36 проценти до 11,2 проценти од пазарот, иако голем дел од успехот зависи од тоа што претстојниот претседател на САД, Доналд Трамп и неговиот тим, планираат за даночни кредити за ЕВ и царини за автомобили произведени надвор од САД.
Предвидена продажба на ЕВ во 2025 година по региони
- Регион | Пазарен удел на ЕВ | Годишна промена (2025 vs. 2024)
- Европа | 20,4% | 43,4%
- САД | 11,2% | 36,0%
- Кина | 29,7% | 19,7%
- Индија | 7,5% | 117%
- Глобално | 16,7% | 29,9%
Кина е во подем
Кина секогаш била пред кривата кога станува збор за купување на ЕВ, за кои се очекува да заземат речиси 30 проценти од пазарот на автомобили во земјата. Но бидејќи тој удел веќе е огромен, стапката на раст не е толку брза како во другите региони: ќе се зголеми за 20 проценти во споредба со 2024 година. Сепак, се очекува ЕВ во Кина да ги надминат продажбата на возила со мотор на внатрешно согорување за прв пат во 2025 година, надминувајќи ја целта на владата електричните возила да сочинуваат 50 проценти од продажбата на нови автомобили до 2035 година.
Сепак, иако аналитичарите предвидуваат дека оваа тенденција ќе продолжи да важи и во иднина и тврдат дека „Кина е незапирлива“, преголемата понуда на модели, острата конкуренција и ценовните војни ќе резултираат со пропаст на многу локални брендови.
Што повеќе, европските, јапонските и американските автопроизводители, кои пред неколку години ја доминираа најголемиот пазар за автомобили на светот, веќе се соочуваат со стрмен пад на продажбата додека купувачите се префрлаат на домашни брендови. Во 2020 година, странските автомобили учествуваа со 64 проценти од продажбата на нови автомобили, додека во 2024 година нивниот удел се спушти на само 37 проценти.
Европа ќе се прошири и покрај проблемите на Германија
Познато е за слабата продажба на ЕВ во Германија во текот на оваа година и како укинувањето на државните субвенции влијаеше на побарувачката за електрични автомобили. Заедно со споменатиот пад во Кина, тие резултираа со сериозен немир за некои компании, со големи намалувања на работните места и дури предлог за затворање на фабрики од страна на менаџментот и закана за масовни штрајкови од страна на синдикатот на работници ако тие планови одат напред.
Но, студијата сепак предвидува дека продажбата на ЕВ во Западна и Централна Европа ќе порасне за 43 проценти, со што нивниот пазарен удел ќе достигне повеќе од 20 проценти, и покрај тоа што Франција и Шпанија ќе ги намалат, или барем ќе ги намалат субвенциите во 2025 година.