Кинеските брендови го зголемуваат продажниот удел во Европа

Кинеските автомобилски брендови бележат 121% раст во август со 43.500 продадени единици, надминувајќи ги Audi и Renault на европскиот пазар

Продажбата на автомобили во Европа во август 2025 година порасна за 5% и достигна вкупно 790.000 регистрирани возила, благодарение на растечката побарувачка за електрични модели низ целиот континент. Според податоците на JATO Dynamics, plug-in хибридите бележат најголем скок со 83.900 нови регистрации, што претставува раст од 59% на годишно ниво и пазарен удел од 10,6%.

Батериските електрични возила (BEV) исто така продолжуваат со позитивниот тренд. Регистрациите се зголемени за 27% во однос на август 2024 година, со што BEV моделите достигнаа рекорден пазарен удел од 20,2% – зголемување од 3,6 процентни поени споредено со минатата година. Вкупно, во Европа досега во 2025 година се продадени 1,54 милиони целосно електрични возила. Сепак, аналитичарите предупредуваат дека дел од растот се должи и на сезонските фактори, бидејќи пазарите како Италија вообичаено се помирни во август.

Кинеските брендови со рекордни резултати

Најголемата приказна на месецот сепак не е растот на BEV сегментот, туку кинеските производители кои постигнаа историски резултати. Во август тие продадоа 43.500 автомобили на европскиот пазар, што претставува раст од дури 121% во однос на истиот месец лани. За споредба, Audi продаде 41.300 единици, а Renault 37.800.

Иако бројката вклучува околу 40 различни брендови, дури 84% од вкупната продажба ја носат само пет од нив: MG, BYD, Jaecoo, Omoda и Leapmotor. MG забележа поголема продажба од Tesla и Fiat, BYD ги надмина Suzuki и Jeep, а Jaecoo и Omoda продадоа повеќе автомобили од Alfa Romeo и Mitsubishi.

„Европските купувачи се сè поотворени кон конкурентната понуда од кинеските производители и перцепцијата за овие брендови драматично се подобри,“ вели Фелипе Мунјоз, глобален аналитичар на JATO Dynamics.

Раст и во PHEV сегментот

Освен во BEV категоријата, кинеските брендови бележат напредок и во plug-in хибридниот сегмент, кој не е погоден од истите тарифи што се применуваат на целосно електричните модели. Над 11.000 PHEV автомобили со кинеско потекло биле продадени во август 2025 година – драматичен раст во однос на само 779 возила една година претходно.

BYD сега е осмиот најпродаван PHEV бренд во Европа, а моделите BYD Seal U, Jaecoo J7 и MG HS се најдоа во топ 10 најпродавани plug-in хибриди.

Најпродавани модели во Европа

И покрај кинескиот раст, листата на 10 најрегистрирани модели во Европа и понатаму е доминирана од традиционалните европски брендови. На врвот се наоѓа VW T-Roc, следен од Dacia Sandero, додека на третото место е Toyota Yaris Cross.

Во категоријата електрични возила, Tesla Model Y и понатаму е лидер, но со пад на продажбата од 37%, што ја исфрли од вкупниот топ 10 во Европа.

Поврзани вести

Back to top button