Maserati MCXtrema e новата тркачка „ѕверка“ на компанијата
Италијанскиот производител Maserati го откри својот најмоќен автомобил наменет за тркачките патеки досега, моделот MCXtrema
Maserati го претстави суперавтомобилот MCXtrema кој е наменет само за тркачките патеки. Заснован на MC20, MCXtrema може да се пофали со многу поаголен стил, агресивен аеродинамички пакет и 740 коњски сили кои произлегуваат од неговиот Nettuno 3.0-литарски V6 со двоен турбо полнач.
Тркачкиот суперавтомобил на Maserati, кој дебитираше на The Quail, A Motorsports Gathering ќе биде ограничен на 62 единици, а како „играчка“ за патеката, нема да биде легален за возење на улиците. Но, за колекционерите, MCXtrema ќе биде достојно продолжение на MC12 Corsa од средината на 2000-тите. Во транзицијата од MC20 кон агресивен суперавтомобил за патеката, MCX добива поелегантна, поостра каросерија, со подолг и долен преден дел кој вклучува преден сплитер од карбонски влакна и воздушни завеси за оптимизирање на протокот под и околу автомобилот. Врвните предни браници потсетуваат на легендарниот Maserati Tipo 61 „Birdcage“ од 1959 година, додека отворите за воздух во облик на трозабец на школката додаваат потисна сила.
Аеродинамика
Летечката потпора околу столбот Б го канализира воздухот и кон задното крило и кон отворите на ладилникот на моторот поставени во средината. Исто така, има и поделен довод за воздух, поставен на покривот, кој се наоѓа на страната на истакнатата, осветлена перка, која ја подобрува стабилноста и го насочува воздухот кон масивното задно крило. Над преголемиот дифузор се наоѓа импресивен дизајн за задниот дел, со сложена мрежа од карбонски влакна што ги опкружува излезите на издувните гасови и задните светла. Maserati вели дека подвозјето на MCXtrema е речиси целосно рамно за подобра аеродинамика.
Внатре во MCXtrema, сè што е необично е отстрането за да заштеди тежина и да му помогне на возачот да се фокусира на задачата што ја има. Тоа значи дека традиционалната контролна табла ја нема, а останува само наменски изграден структурен дел за сместување на „командниот центар“. Воланот може да се пофали со дисплеј од 5,0 инчи, копчиња и ротациони селектори, конструкција од карбон и алуминиум, како и квадратен дизајн за естетика и ергономија.
Приспособливост
MCXtrema ќе може да се приспособи за секој поединечен клиент, вклучувајќи ја положбата на воланот, кутијата за педали и контролите, а безбедноста е важна грижа со оглед на тркачкиот ремен со шест точки и целосниот внатрешен заштите кафез. Командниот центар и контролите на воланот ќе му овозможат на возачот пристап до калибрацијата на воланот и контролата на тракцијата, времињата на кругот, ограничувачот на брзината во питот и комуникациските системи. И за оние кои сакаат да ги споделуваат своите возачки искуства, совозачкото седиште ќе биде опционално на MCXtrema, иако фиксниот распоред со едно седиште е стандарден.
Под монококот од карбон и структурата на каросеријата се наоѓа верзија на 3.0-литарскиот битурбо V6 кој се наоѓа во MC20. Турбополначите специфични за MCXtrema му даваат на тркачот 110 дополнителни КС во споредба со серискиот автомобил, за вкупно 740 при 7.500 вртежи во минута, додека вртежниот момент останува на 730 Nm. Шестстепен секвенцијален менувач со гаражна спојка ја испраќа силата до задните тркала преку механички диференцијал со ограничено лизгање.
Чување на сета таа сила под контрола е суспензијата на четири тркала со двојни шипки со геометрија специфична за MCXtrema. Четиринасочните прилагодливи тркачки амортизери, пружини и анти-рол барови го олеснуваат одредувањето на автомобилот за одредена патека или површина, а сопирачките од карбонски влакна на четирите тркала треба да се спротивстават на избледување и да обезбедат одлични растојанија за сопирање.
Цената за MCXtrema не е објавена, но Maserati ќе потврди дека сите 62 единици се продадени по цена што надминува седум цифри. Производството на MCXtrema започнува во втората половина на 2024 година, а испораките ќе започнат таа есен.