Mazda го претстави MX-30 e-Skyactiv R-EV со ротациски мотор
Mazda го опреми својот MX-30 e-Skyactiv R-EV со ротациски мотор кој има улога на напојувач на електромоторот за продолжен опсег на движење
Околу една деценија откако производството на RX-8 заврши со специјалното издание Spirit R, Mazda официјално го враќа ротацискиот или ванкел мотор на Саемот за автомобили во Брисел во 2023 година. Mazda го претстави новиот MX-30 e-Skyactiv R-EV, кој за разлика од RX-8 не е спортски автомобил и неговиот ротациски мотор не е развиен поради перформансите, туку тој работи како продолжувач на опсегот за да го направи кросоверот да патува значително подалеку од обичната електрична верзија.
Бензинскиот мотор од 830 cm3 со директно вбризгување има висок сооднос на компресија од 11,9:1. Развива 75 КС при 4.700 вртежи во минута и вртежен момент од 116 Nm при 4.000 вртежи во минута, но тој всушност не ги придвижува тркалата. Наместо тоа, тркалата се придвижуваат исклучиво од електричен мотор, кој произведува 167 КС и 260 Nm вртежен момент.
Без механичко поврзување со тркалата, улогата на ротациониот мотор е да го напојува генераторот кој создава енергија за да го прошири опсегот на MX-30 на повеќе од 600 километри. Моторот на внатрешно согорување добива енергија од 50-литарскиот резервоар за бензин поставен веднаш пред задната оска, додека пакувањето на литиум-јонски батерии од 17,8 kWh е инсталирано во долната страна.
Неверојатно ниска потрошувачка
Mazda верува дека сопствениците претежно ќе го користат возилото чисто како ЕВ, бидејќи смета дека целосно електричниот опсег на WLTP од 85 км во комбинираниот циклус треба да биде доволен за еден ден. Кога сме кај батеријата, ќе бидат потребни 1 час и 40 минути за целосно да се наполни од ѕидна кутија од 11 kW. Поминувањето од 20 до 80 проценти со користење на еднонасочна врска (36 kW) ќе трае 25 минути.
На MX-30 e-Skyactiv R-EV му требаат 9,1 секунди за да изведе спринт од 0 до 100 км/ч и е електронски ограничен на 140 км/ч. Оваа plug-in хибридна верзија со ротационен мотор е разбирливо тешка за мал кросовер, а доказ е и тежината од 1.703 килограми. Сепак, Mazda промовира извонредно ниска потрошувачка на гориво од само 1 литар / 100 километри во комбинираниот циклус WLTP, со соодветни емисии на CO2 од само 21 g/km.
Тој носи почетна цена од 35.990 евра во Германија, каде почетниот модел чини исто како и целосно електричната верзија. Достапни се пет верзии на PHEV, кои се надополнуваат со Edition R од 45.040 евра.