Mini Countryman дебитира со три погонски опции
Третата генерација на компактниот SUV Mini Countryman ќе биде достапна со целосно електричен погон, но и со погон на внатрешно согорување
Mini ќе биде еден од брендовите со главна улога на престојниот Салон за автомобили IAA Mobility Show во Минхен бидејќи, покрај новиот Cooper, го лансираше и новиот Countryman. Најголемиот модел во поставата на Mini порасна во сите димензии во споредба со својот претходник, со еволутивен стил и минималистички ентериер. Третата генерација на кросоверот е претставена во две верзии со нулта емисија со единечни и двојни електрични мотори, но ќе се нуди и со бензин и дизел погон.
Новиот Countryman е позициониран во јадрото на премиум компактниот SUV сегмент со должина од 4.429 милиметри. Ова е 13 сантиметри подолго во споредба со моделот што го заменува, со дополнителни 6 сантиметри во височина и малку пошироки траги што му даваат позабележително присуство на патот. И покрај поголемиот отпечаток, каросеријата е поаеродинамична од кога било со коефициент на отпор од 0,26 cd за електричните варијанти во споредба со 0,31 cd од претходната генерација.
Нов дизајнерски јазик
Новиот Countryman е еден од првите сериски модели што го усвои новиот дизајнерски јазик на Mini наречен „Charismatic Simplicity“. Основните стилски елементи на претходните генерации сè уште се таму, но значително еволуираа со помалку кривини и поостри линии на каросеријата. Новото лице има поголема октагонална решетка иако поголемиот дел е во боја на каросеријата. Помалите LED фарови ја изгубија својата сијалична форма и се поставени повисоко од порано.
Тркалата се поголеми со димензии до 20 инчи, иако има помали опции почнувајќи од 17 инчи. Други значајни детали ги вклучуваат истегнатиот заден надвис, рамните рачки на вратите и коцкестите браници со потенка пластична обвивка околу лаците на тркалата.
Назад, потенките задни Matrix LED светла сè уште ја добиваат графиката со потписот на Mini, Union Jack, а задниот спојлер е поистакнат. Дизајнерите ги изоставија сите хромирани акценти од надворешноста, тренд кој стана неопходност од еколошки причини. Постојат четири достапни нивоа на опременост – основното Essential, Classic, Favoured и поспортското John Cooper Works – секое со уникатни карактеристики на стил и опрема.
Mинималистички дизајн на ентериер
Внатре, сè изгледа поедноставно во споредба со Mini од минатото, со помалку копчиња, ткаени текстилни површини и најновите делови од технологијата. Кога веќе зборуваме, новиот централно поставен кружен OLED дисплеј од 9,4 инчи со тенки рамки се удвојува како екран на допир за инфозабава и дигитална група инструменти. Работи на Mini оперативен систем 9 базиран на Android, интегрира виртуелен асистент базиран на вештачка интелигенција наречен Spike и може да се конфигурира со 8 достапни режими на искуство, кои исто така се синхронизираат со софистицираното амбиентално осветлување. Иако нема екран зад воланот, Mini нуди опционален head-up дисплеј за оние кои сакаат да внимаваат на патот.
На централната конзола има лента за префрлување со 5 прекинувачи, посветена на најважните функции (паркинг сопирачка, менувач на брзини, копче за старт/стоп, избирач на режим на искуство, копче за јачина на звук) иако контролите за климатизација се интегрирани во екранот на допир. Картичките на вратата, подот и патосниците се изработени од рециклиран полиестер, при што двобојниот дизајн е резултат на специјално развиен процес на плетење. Друг интересен детал е изборниот текстилен ремен кој делува како трет жлеб на мултифункционалниот волан кој се спротивставува на трендот на рамно дно. Практичноста е подобрена и со поголеми држачи за чаши, специјална торбичка за паметни телефони и опционална кутија за складирање на централниот тунел.
Практичност
Зборувајќи за практичноста, британскиот производител на автомобили се фали дека Countryman е „најголемиот и најпространиот модел на Mini на располагање“, истакнувајќи го неговиот семеен карактер. Задната клупа може да се лизга напред-назад за 13 сантиметри давајќи приоритет на просторот за нозете или багажникот (исто како кај BMW X1), додека наслонот на задното седиште може да се прилагоди во шест позиции.
Просторот за рамената порасна за 3 сантиметри напред и 2,5 сантиметри на задната страна. Конечно, багажникот се движи помеѓу 460 литри до 1.450 литри, со дополнителна преграда под подот. Тие бројки претставуваат зголемување од 55 литри и 175 литри соодветно во споредба со претходната генерација.
Целосно електрични, бензински и дизел опции
Новиот Countryman се заснова на еволуирана и развлечена верзија на архитектурата UKL на BMW Group, која веќе е основа на третата генерација на BMW X1/iX1 и втората генерација на BMW 2-Series Active Tourer. Покажувајќи ја својата посветеност на електрификацијата, Mini избра прво да ги претстави двете целосно електрични варијанти на новиот Countryman, кои ги носат ознаките E и SE:
Mini е решен да стане ЕВ бренд до 2030 година, што значи дека останува уште многу време за моделите со погон на согорување. Во тој контекст, компанијата потврди дека Countryman ќе биде достапен и со бензински и дизел мотори. Countryman C ќе биде почетната понуда за бензин, на која ќе им се придружат помоќниот Countryman S ALL4, Countryman JCW фокусиран на перформанси и поштедлива верзија со дизел погон.
Моторите со согорување, кои не беа детално опишани во овој момент, најверојатно ќе ги отсликаат оние на механички поврзаниот BMW X1, веројатно вклучувајќи благи хибридни опции. Што се однесува до plug-in хибридот што се нудеше во претходната генерација, тој официјално е укинат од гамата, бидејќи електричните возила го направија застарен.
Искористувајќи ги предностите на малку пошироките траги и подолгото меѓуоскино растојание, инженерите на Mini насочија кон спортско, но сепак удобно возење и покрај пообемното тело. Понатаму, покрај стандардното поставување, постои опционална адаптивна суспензија со амортизери кои селектираат по фреквенција, што го доближува SUV 15 милиметри до подлогата.
На крај, Mini го опреми Countryman со ADAS подготвен за Ниво 2, вклучувајќи софистицирани системи како способност за возење без раце на одредени рути со брзина до 60 км/ч, автоматско паркирање и полуавтоматизиран функција за движење на десната лента пред да излезете на автопат.
Countryman за 2025 година ќе се произведува во фабриката на BMW Group во Лајпциг, Германија, заедно со BMW X1/iX1, почнувајќи од ноември 2023 година. Цената допрва треба да се објави.