Оливер Блуме си замина од Porsche, го заменува екс-шефот на McLaren

По 10 години Оливер Блуме се повлекува од Porsche, а нов директор ќе биде Мајкл Лајтерс, поранешен шеф на McLaren и инженер во Ferrari

По една деценија на чело на Porsche, извршниот директор Оливер Блуме се повлекува од позицијата, оставајќи простор за ново лице – Мајкл Лајтерс, поранешен шеф на McLaren, кој ќе ја преземе функцијата на прв човек на германскиот производител на спортски автомобили.

Две децении во Volkswagen, но премногу обврски

Блуме беше назначен за извршен директор на Porsche во 2015 година, а од 2022 година ја презеде и улогата на CEO на Volkswagen Group. Тој ќе остане на чело на групацијата, но ќе се повлече од Porsche за да се фокусира целосно на големата корпорација.

Одлуката доаѓа по значителен пад на акциите и незадоволство меѓу вработените, кои сметаа дека двојната функција го прави Блуме „половичен лидер“ и за двете компании.

„Извршниот директор не може да биде делумно присутен во Волфсбург и остатокот од времето во Штутгарт. Оваа ситуација мора да заврши,“ изјави претседателката на работничкиот совет на VW, Даниела Кавало, на неодамнешен состанок со персоналот.

Слаби резултати и промашени електрични амбиции

За време на мандатот на Блуме, акциите на Volkswagen паднаа за речиси 30%, додека Porsche изгуби половина од вредноста од своето првично јавно излегување на берза во 2022 година.

Главните причини се слабиот раст на продажбата во Кина, неисполнетите очекувања во електрификацијата и честите предупредувања за пад на профитот, што ја разниша довербата на инвеститорите.

Сепак, Надзорниот одбор на Porsche му се заблагодари за „успешното водење низ предизвикувачки времиња“ и потврди дека ќе продолжи тесната соработка со него во рамките на Volkswagen Group.

Ново лице со познати корени: Мајкл Лајтерс

Новиот извршен директор Мајкл Лајтерс не е непознат во Штутгарт. Тој работеше во Porsche од 2000 до 2013 година, каде што помогна во развојот на Cayenne Hybrid. Подоцна се приклучи на Ferrari, каде што беше заслужен за SF90 Stradale и 296 GTB, пред да стане CEO на McLaren во 2022 година.

Неговиот инженерски бекграунд и познавањето на ДНК-то на Porsche го прават идеален кандидат за стабилизација на брендот во време на стратегиски пресврт.

Промена на насоката – враќање кон корените

Porsche неодамна ја ревидираше својата електрична стратегија, префрлајќи дел од инвестициите назад кон модели со мотори на внатрешно согорување и хибриди.

Планираниот SUV со кодно име K1, кој првично требаше да биде целосно електричен, сега ќе добие верзии со бензински и хибриден погон. Исто така, се работи на нова генерација на Macan со класичен мотор, која ќе се продава паралелно со Macan Electric.

Дури и 718 Boxster и Cayman EV ќе добијат варијанти со мотор на внатрешно согорување, наменети за најбогатите купувачи.

Промената е повеќе симболична отколку драстична

Заминувањето на Блуме повеќе се гледа како потег за смирување на инвеститорите и засилување на имиџот на Porsche, отколку како радикална промена во насоката.

Со Мајкл Лајтерс на чело, Porsche се надева дека ќе ја врати својата репутација на бренд кој ги спојува иновациите со спортскиот дух и традицијата, и повторно ќе ја зацврсти својата позиција како еден од најпочитуваните производители на автомобили во светот.

Поврзани вести

Back to top button