fbpx

Штрајкот во САД ja парализира автомобилската индустрија

Речиси 13.000 работници од UAW на три локации на Stellantis, General Motors и Ford се вклучени во првичните штрајкови

United Auto Workers (обединети автомобилски работници) – синдикатот што ги претставува работниците во американската автомобилска индустрија – започна голем штрајк против сите три големи производители на автомобили во земјата. Во првите извештаи се тврди дека скоро 13.000 работници на UAW излегоа на штрајк рано во петокот во историски штрајк против Ford, General Motors и Stellantis. Ова е првпат во 88-годишната историја на организацијата да се започне штрајк истовремено против трите најголеми американски производители на автомобили.

UAW и големите три производители на автомобили разговараа за продолжување на четиригодишните договори потпишани во 2019 година, но разговорите запреа во последните часови од преговорите. Лидерите на UAW бараа големи подобрувања на платите и работните аранжмани кои вклучуваат зголемување на платите за 40 проценти во текот на четири години, повеќе платено отсуство од работа, вклучително и четиридневна работна недела и враќање на автоматските зголемувања на платите поврзани со инфлацијата. UAW, исто така, се обидуваше да обезбеди пензиски бенефиции за сите работници, право на штрајк поради затворањето на погоните и ограничувања на способноста на автопроизводителите да ги класифицираат работниците како привремени на долги периоди, што значи дека тие работници не добиваат бенефиции од синдикатот.

Крај на колективниот договор

UAW Ford GM Stellantis

Колективниот договор имаше важност до четврток, а веќе во петокот работниците масовно го искажаа своето незадоволство. На крајот, синдикатот одби да потпише нов договор што ќе доведе до она што беше опишано како „праведна борба“ против големите три производители на автомобили од претседателот на UAW, Шон Фејн.

„Оваа стратегија ќе ги натера компаниите да размислуваат за нашиот следен потег. Таа ќе им даде на нашите национални преговарачи максимална моќ и флексибилност во преговарањето. И ако треба да се вложиме максимално и до крај, ние ќе го направиме тоа. Сè е на маса“, рече Фајн во живо до членовите на UAW на Фејсбук во живо веднаш по почетокот на штрајковите. „Без разлика на се, сите ние треба да продолжиме да се организираме: митинзи, протести, денови на црвените кошули. Мораме да им покажеме на компаниите дека сте подготвени да се придружите и да станете и да се борите веднаш“.

Потенцијални проблеми за производителите

Штрајкот започна во фабриката за камиони на GM во Венцвил, Мисури, во фабриката на Ford во Мичиген одговорна за производството на Бронко и во фабриката Stellantis Jeep во Толедо. Се вели дека околу 12.700 работници се вклучени во штрајкот и ќе добиваат 500 долари неделно од фондот на UAW. Ова брзо влијаеше на производството на возила со висока побарувачка како што се Ford Bronco, Jeep Wrangler и Chevrolet Colorado. UAW преговара со сите три производители на автомобили од крајот на летото.

Неверојатни 97 проценти од 140.000 членови на UAW гласаа за штрајк минатиот месец, но Големата тројка вели дека барањата на синдикатот се нереални и недостапни. Ford досега понуди зголемување на платите за 20 проценти во текот на 4,5 години, додека GM и Stellantis дојдоа до 18 проценти и 17,5 проценти во текот на четири години. UAW вели дека зголемувањето од 40 проценти што го сака само се совпаѓа со зголемувањата доделени на повисокото раководство.

Далеку од договор

General Motors и Stellantis реагираа неколку минути по почетокот на штрајкот со официјални најави. „Ние сме разочарани од активностите на раководството на UAW, и покрај невидениот економски пакет кој го понуди GM, вклучувајќи историски зголемувања на платите и производствени обврски“, се вели во соопштението на GM. „Ние сме крајно разочарани од одбивањето на раководството на UAW да се вклучи на одговорен начин за постигнување фер договор во најдобар интерес на нашите вработени, нивните семејства и нашите клиенти“, се вели во соопштението на Stellantis.

Индустриските аналитичари велат дека исклучувањата би можеле да ги отфрлат плановите на производителите на автомобили доколку штрајкот продолжи неколку недели, а да не зборуваме дека ќе ги чини милиони долари.

Засега не е познато до кога ќе трае штрајкот, иако првичните проценки беа дека ќе заврши заедно со викендот. Ако стратегијата не функционира за UAW да добие нов договор, може да се случи повеќе фабрики низ целата земја да се вклучат во штрајкот, што ќе го зголеми притисокот врз производителите на автомобили. Додека првичниот штрајк ги таргетира погоните на различни компании, алтернативно, синдикатот би можел да премине на друга стратегија каде што ќе ги блокира сите погони на еден производител.

Поврзани вести

Back to top button