Stellantis и CATL вложуваат 4 милијарди во фабрика за батерии
Stellantis и кинескиот производител на батерии CATL најавија заедничка инвестиција од 4,1 милијарда евра (4,33 милијарди долари) за изградба на една од најголемите фабрики за батерии за електрични возила во Европа. Фабриката ќе биде лоцирана во близина на автомобилската фабрика на Stellantis во Сарагоса, во североисточна Шпанија, и ќе започне со производство на батерии од типот литиум-железо-фосфат (LFP) до крајот на 2026 година.
Капацитет и цел
Според компаниите, новата фабрика може да достигне капацитет од 50 гигават-часови, што би било доволно за напојување на околу 700.000 возила дневно. Сепак, конечниот капацитет ќе зависи од развојот на пазарот на електрични возила во регионот и од поддршката од властите.
Оваа инвестиција е дел од стратегијата на Stellantis за зголемување на понудата на LFP батерии, кои се поевтини и поодржливи, со цел да се намали цената на електричните возила и да се направат попристапни за купувачите.
Зајакнување на EV производството
Проектот ќе овозможи проширување на производството на електрични возила во фабриките на Stellantis во регионите Арагон и Галиција. LFP батериите, кои се познати по својата издржливост и достапност, ќе се користат за производство на електрични автомобили, кросовери и SUV модели од Б и Ц сегментите.
Третата европска фабрика на CATL
За CATL, фабриката во Сарагоса ќе биде третата во Европа. Компанијата веќе поседува фабрика во Германија, со вкупна инвестиција од 1,8 милијарди евра и капацитет од 14 GWh. Во моментов, CATL гради уште една фабрика во Унгарија со инвестиција од 7,3 милијарди евра и планиран капацитет од 100 GWh.
Стратешка локација
Шпанија, вториот најголем производител на автомобили во Европа по Германија, се покажува како атрактивна локација за вакви проекти. Земјата располага со обилни извори на обновлива енергија, како ветер и сонце, што ја прави погодна за фабрики за батерии. Според истражување на McKinsey, соларната енергија во Шпанија е за 20-25% поевтина отколку во централна Европа, додека ветерните ресурси се за 5-10% над просекот на ЕУ.
Дополнително, пониските трошоци за работна сила и стабилната автомобилска индустрија ја направија Шпанија примамлива за оваа инвестиција, особено во контекст на зголемениот натпревар за изградба на домашна батериска индустрија која ќе го намали доминантното влијание на Кина во секторот.
Европските напори за батериска независност
Иако Европа се стреми кон развивање на сопствена батериска индустрија, многу проекти се соочуваат со административни пречки и проблеми во производството. На пример, шведскиот производител Northvolt неодамна поднесе барање за заштита од банкрот во САД поради загубата на BMW како клиент и недостаток на финансирање.
Политичка позадина
Одлуката за доделување на фабриката на Шпанија доаѓа откако земјата се воздржа од воведување дополнителни тарифи за увоз на кинески електрични возила во ЕУ. За разлика од други земји како Италија и Франција, кои гласаа „за“ мерките, Шпанија застана на страна на Германија, која исто така гласаше против.
Со оваа стратегија, Шпанија ја зацврстува својата позиција како клучен играч во европската автомобилска индустрија и го поддржува развојот на електричните возила преку привлекување на странски инвестиции.