Toyota со стратешки потег – Century станува независен бренд
Toyota го издига Century во независен бренд кој ќе стане нов симбол на јапонскиот луксуз и ќе биде позициониран над Lexus

Toyota повторно ја редефинира својата луксузна стратегија. Легендарното име Century добива статус на самостоен бренд, со јасна мисија – да стане врв на јапонскиот престиж и мајсторска изработка. Паралелно, Lexus ќе добие поголема слобода во дизајнот и иновациите, отворајќи нова ера во премиум сегментот.
Century – над Lexus, во класа сам за себе
На панел-дискусија пред Japan Mobility Show 2025, претседателот Акио Тојода објасни дека досега идентитетот на Century бил нејасен, но дека отсега ќе заземе место „над Lexus“, позициониран како врвен луксузен бренд во рамки на Toyota групацијата.
„Lexus треба да оди над очекувањата, но Century ќе постои во своја посебна класа,“ изјави Тојода. Со ова, Toyota создава јасна хиерархија во луксузниот сегмент – Toyota за масовниот пазар, Lexus за премиум клиентите, а Century за вистинските колекционери и познавачи.
Бренд со традиција и визија за иднината
Century моментално нуди два модели – класичната лимузина претставена во 1967 година и луксузниот SUV лансиран во 2023. Новиот Concept „One of One“, кој ќе дебитира во Токио, претставува елегантно купе со подигнат клиренс – можен навестувач на идниот дизајнерски правец на брендот.
Century веќе покажа склоност кон ексклузивни, рачно изработени изданија, како уникатниот SUV кабриолет создаден за официјални паради во Јапонија – потег кој го позиционира брендот покрај имиња како Rolls-Royce и Bentley во светот на „tailor-made“ луксузот.
Lexus добива нова креативна слобода
Со издигнувањето на Century, Lexus добива можност да се насочи кон иновативен, авангарден пристап, без да биде ограничен од традицијата. Во рамки на шоуто во Токио, брендот ќе ја претстави LS Concept (Luxury Space) – футуристичка електрична шесттркала минувен концепција со три реда седишта, навестувајќи ја замената за сегашниот LS седан.
„Lexus треба да открива нови патишта, без да копира никого,“ вели Тојода, нагласувајќи дека идниот фокус ќе биде на дизајн, технологија и искуство за возачот и патниците, наместо на класични форми.
Јасна поделба меѓу двата луксузни бренда
Главниот дизајнер и бренд директор Симон Хамфрис го сумира новиот пристап:
„Lexus ќе има слобода да експериментира и да биде пионер, додека Century ќе го преземе ултралуксузниот сегмент – врвот од врвовите, ‘One of One’.“
Двата бренда добиваат и свое ново мото:
-
Century: „One of One. One in this world, from this country.“
-
Lexus: „Discover – We don’t copy anyone else.“
Со тоа, Toyota ја поставува својата нова луксузна пирамида, каде што Century станува симбол на врвниот јапонски луксуз, а Lexus продолжува да го истражува идниот јазик на технологијата, дизајнот и емоцијата.