Трамп не се откажува од царината за европските автомобилски
Наметнувањето на должностите за европските автомобили кои влегуваат на пазарот во САД веројатно ќе бидат следниот важен чекор во политиката на претседателот Доналд Трамп. Тоа го објасни шефот на финансиската комисија во Сенатот, Чарлс Грас, кој, меѓутоа, прецизира дека станува збор за негова прогноза, а не за потврдена информација од кабинетот на претседателот.
Според Грас, до средината на февруари ќе стане јасно дали САД ќе го оданочуваат со 25% увозот на автомобили и компоненти за нивното производство во САД, а идејата зад овој потег е ЕУ да биде принудена да склучи нов трговски договор со САД.Во минатата година Трамп сериозно говореше на оваа тема и оствари средба со претседателот на Европската комисија, Жан-Клод Јункер, по која стана јасно дека преговорите продолжуваат.
Подоцна официјалната политика на САД беше дека нема да има такси за автомобилите кои доаѓаат од ЕУ и Јапонија, додека постои напредок во преговорите со нив.
Главното барање на Трамп е ЕУ да се откаже од обврската од 10% за да ги оданочи американските автомобили во Европа. Сега во САД должноста за европски автомобили е 2,5%, а тоа за пикапи – 25% – што е директна мерка за заштита на домашните производители.
Наметнувањето на давачки на европските и јапонските автомобили, како и на компонентите за нивното производство, се прифаќа како исклучително лоша вест од автомобилските компании кои веќе спроведуваат сериозни кампањи во Вашингтон. Според независните предвидувања, ако таксите се 25%, цената на увезените автомобили во САД ќе се зголемува за околу 6.000 американски долари.