Трамп воведува царини од 25% на возила и чипови во април

Во уште еден потег што може да го наруши глобалниот автомобилски пазар, поранешниот претседател на САД, Доналд Трамп, предложи воведување на 25% царина на увезените автомобили, која треба да стапи на сила на 2 април. Додека сè уште не е прецизирано кои земји ќе бидат погодени, Трамп исто така најави дека полупроводниците и фармацевтските производи би можеле да се соочат со уште повисоки царини од автомобилите.

Притисок за производство во САД

Образложувајќи ја својата политика, Трамп изјави дека оваа царина има за цел да ги поттикне компаниите да го префрлат производството во САД. Тој додаде:
“Кога ќе дојдат во САД и ќе имаат своја фабрика овде, нема да има царина. Затоа сакаме да им дадеме мала шанса.”

Ова значи дека автомобилските производители сè уште имаат време да ги приспособат своите производствени стратегии пред новите царини да стапат на сила.

Историја на трговски тензии

Во последните неколку недели, Трамп постојано се закануваше со нови царини. Неговата администрација веќе воведе 10% царина на кинеските производи, на што Кина возврати со 10% царина на автомобилите произведени во САД. Освен тоа, Трамп запрети со царини од 50-100% за автомобили од Канада и Кина.

За споредба, Трамп ја истакна разликата во постоечките трговски политики:

  • Европската унија (ЕУ) наплатува 10% царина на увезените возила, додека
  • САД наплатува само 2.5% на увезените патнички автомобили.

Сепак, САД веќе имаат „chicken tax“ од 25% на увезените пикап возила, а Трамп неодамна најави дека оваа мерка може да се прошири и на европските возила.

Влијание врз автомобилската и полупроводничката индустрија

Иако сè уште не е јасно кои земји ќе бидат погодени од новата 25% царина, се шпекулира дека ЕУ, Канада и Мексико би можеле да се најдат на мета. Но, можеби уште позначајно е тоа што Трамп најави можни нови царини за полупроводници, што може сериозно да ги наруши глобалните синџири на снабдување.

Пред само неколку години, глобален недостиг на полупроводници предизвика големи проблеми во автомобилската индустрија, оставајќи илјадници возила недовршени и неиспорачани поради недостиг на електронски компоненти. Доколку новата царина на чипови предизвика слични проблеми, автомобилските производители повторно би можеле да се соочат со доцнења во производството, но овој пат поради трговските политики на САД, а не надворешни фактори.

Несигурна иднина за автомобилските производители

Додека дополнителни детали се очекуваат на 2 април, автомобилските компании и глобалните добавувачи со загриженост очекуваат да дознаат кои земји ќе бидат погодени и како ќе се применуваат новите царини. Доколку овие мерки стапат на сила, тие би можеле значително да ги зголемат цените на автомобилите, да ги нарушат синџирите на снабдување и да ги принудат странските производители да ја преиспитаат својата стратегија за американскиот пазар.

Останува да се види дали овие трговски политики навистина ќе го зајакнат американското производство или ќе доведат до понатамошни економски турбуленции.

Поврзани вести

Back to top button